koppla på släpvagn

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sucka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 21 086
Sv: koppla på släpvagn

backa emot, veva ner draget äver dragkroken (går inte att ta fel på) sedan låser man fast släpet med nått handtag eller vev och drar upp resten av stödhjulet. sedan finns det nån sladd oxå som ska i har ja för mig, har bara kopplat av och på lågt släp med reflexer bak..

mycket uttömmande svar.. oftast är det väldigt logiskt gjort så att man förstår hur man gör när man väl står där och ska göra det =)

sucka skrev:
hur gör man det?

Vet du inte det kanske du borde fundera både en och två gånger på att köra med släp överhuvudtaget. Låter ganska farligt... :eek:

hannibal skrev:
Vet du inte det kanske du borde fundera både en och två gånger på att köra med släp överhuvudtaget. Låter ganska farligt... :eek:

Hon kanske aldrig har gjort det, och därför undrar innan hon försöker själv? :D ;)

Håller med Farouk. :bow: Det kanske var därför jag undrade ;)

Hissar upp den här tråden lite då.. :D
Som jag vet, gör man såhär när man KOPPLAR släp:

1.Se till att handsken är tillräckligt högt upp så att du kan backa in dragkroken under den.
2.Veva ner släpet tills hansken lägger släpets tyngd på dragkroken, spaken som sitter på hansken ska då knäppa till och gå ner (låser hansken om dragkroken).
3.Släpp lite på skruven till hjulet och hissa upp hjulet så högt du kan, fäst det ordentligt där. Hjulet ska peka bakåt.
4.Koppla i elsladden från släp-bil.
5.Koppla i säkerhetswiren från släp-bil.
6.Släpp handbromsen.
7.Kolla alla ljusen.

Men hur man KOPPLAR BORT ett släp, i vilken ordning man gör sakerna, vet jag inte. Någon som vill förklara :confused:

Om du sätter sej ner och tar dej en rejäl funderare så kommer du säkert på att du kan göra i exakt bakvänd ordning ( du behöver inte kolla om ljusen fungerar) så blir släpet fritt från bilen! ;)

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Tjatter Jag är sjukskriven och känner att det vore skönt att tillfälligt koppla bort jobb messenger gruppen. Men hur gör man? Jag vill alltså...
Svar
2
· Visningar
373
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Jag fjorde en felanmälan av det som är på bilden. Beskrev att den inte går att koppla in i datorn pga har blivit böjd. Men vad heter...
Svar
4
· Visningar
291
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka