Sv: Koppla bilbatteri till hage utan aggregat, Hur kopplar man?
Håller med, förutom att jag frågar mig vad du har för klena vägguttag hemma
PL
Håller med, förutom att jag frågar mig vad du har för klena vägguttag hemma
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska, för skojs skull, testa hur det fungerar vid kortslutning av bilbatteri genom en sträcka eltråd. Återkommer om det så småningom.
Jag trodde inte man fick ha konstant ström av djurskyddsskäl?
Det är som sagt min uppfattning också.Kul försök. Min gissning är att det inte händer något speciellt förutom att batteriet relativt långsamt laddas ur. Jordens resistans är för stor för att det skall bli samma effekt som när man råkar kortsluta batteriet med en skiftnyckel eller ett liknande föremål.
Jag roade mig att mäta resistansen på mig själv, torr hud o liten kontaktyta gav ca 100 kohm. Vilket skulle ge bara 0,0024 A, dock har vi -25 ute vilket ger väldigt torr luft inne så 0,024 skulle säkert kunna vara rimligt vid högre luftfuktighet.
PL
peter_lundin skrev:Det här med olika resistans vid olika spänningar var har du fått det från???? Missuppfattning av Ohms lag?
Var läste du ellära?
Men då får du förklara för en stackars fd chalmerist (teknisk fysik) varför kroppens resistans skulle minska till en hundradel vid den spänningsökningen.
PL
... strömen ...