Koppeltvång på katt

Sv: Koppeltvång på katt

jo mina nuddar den allmänna marken och att 99% kissar ned andras grejer tycker jag inte stämmer.

Mina katter kissar inne, det syns tydligt i lådan.

Katter ute i friska luften tror jag knappast nån blir allergisk av.
Växte upp i radhus och i huset bredvid bodde det en katt.
Kan inte säga att det var några större problem, iaf de jag känner låter inte filtar, kuddar och dynor ligga framme dygnet runt.

Och har man ett problem är det väl bara att prata med grannen?

grejen är den att katterna SKA INTE vara lösspringande.. isf får kattägaren flytta ut i skogen..

är man inte kattägare vill man oftast inte heller ha en katt..

katter är inte så smarta att de fattar att de ska kissa & bajsa i skogen istället för i sandlådan..
och återigen, vi pratar inte specifikt om din katt som aldrig någonsin gjort eller kommer att göra något av sina behov utomhus..

ja när styrelsen för bostadsområdet inte kan inverka på en kattägare, då kan en granne som ber snällt säkert göra det :smirk:

*knapplån och läst ända hit*

Vill man ha sina katter lösa så bör man bo så att man har plats för det.
Jag har lösgående utekatter.
Men jag bor mitt i skogen på 14 egna ha mark och med 1km till närmaste granne.
Då så kan man ha utekatt.

Samma med hund tycker jag.
Vill man ha den lös, så får man skaffa en egen tomt till det.

*knapplån och läst ända hit*

Vill man ha sina katter lösa så bör man bo så att man har plats för det.
Jag har lösgående utekatter.
Men jag bor mitt i skogen på 14 egna ha mark och med 1km till närmaste granne.
Då så kan man ha utekatt.

Samma med hund tycker jag.
Vill man ha den lös, så får man skaffa en egen tomt till det.

Håller med. Jag har haft utekatt, när jag bodde på landet, Den var vaccinerad, försäkrad,kasterad och idmärkt. Han håller sig på sin och grannens tomt (grannen och exsvärfar delar på div. djur)
Men när vi bodde i stan var den bara ute under uppsikt. (släppte ut den på gården ibland när vi var ute för att se om den kunde verka avskräckande på jätteråttorna som bodde i sopskjulet.

Har inte läst hela tråden, men du sa att du hade tillgång till trädgård (eller balkong).. Bygg en ''katt hage'' till katten där?
Jag hade en vän som bodde i ett villa område, visserligen var de innekatter men de ville ut (djurkommunikatör sa så iaf.. hon hade konstigt nog fullständigt rätt om en kanins bakgrund, som vännen fått av mig) så han byggde en ganska stor kattbur ute:D

Generellt tycker jag det gnälls för mycket över katter, ungar och ditten och datten här hemma i Svedala. Har man inga verkliga bekymmer så skaffar man sig, typ.

KL

Nu är det så att det inte är någon i mitt område har haft problem med våran katt. Hon är skygg för andra människor, hon går raka vägen till skogen och springer inte in hos andra eller gör sina behov i barnes sandlådor.
När jag flyttade hit så tyckte jag och min sambo att det var ett bra område för en utekatt.

Jag kan tycka att det är okej om förbudet redan fans i området eller om man sa att man inte fick skaffa flera utekatter.

Nu är det så att ordförande i föreningen har kollat upp hur det ligger till och enligt honom så räcker det med att om 5 medlemmar vill ha utekatter så kan de inte införa förbudet! Vilket det finns!

Skönt att det löste sig och hederlig demokrati funkar!!

Kan bara instämma med kat annars, finns betydligt större problem än katter i stan..

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 446
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 310
Senast: Otherside
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 774
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama