Sv: Koppeltvång på katt
Bara mjuka tennisbollar, såna i fluff typ, alt vattengevär. För bort ska dem.
De klöste min kompis hund som va på besök, över ögat!
Då tycker jag allt de som har utekatter ska bekosta tvätt, lagning, veterinär för bla kompisens hund som blev klöste på ögat (vi såg vad som hände, katten hoppade in i trädgården och klöste, hunden låg och vilade, mycket kattvan och icke aggresiv), osv osv.
Jag tycker lösa katter ska fångas in.
Vill ägarna ha dem, varsågod att hämta dem.
Om ingen visar intresse (pga tex vildkatt) får man hitta nytt hem alt avlivning.
Jag kastade inget ont på katterna.Konfrontera ägarna till de tama katterna och kasta saker på dem istället när ni har årsmöten. Du gör nog väldigt klokt i att inte skriva vad du kastade på dem här...
Bara mjuka tennisbollar, såna i fluff typ, alt vattengevär. För bort ska dem.
De klöste min kompis hund som va på besök, över ögat!
Tack men jag vet vad folk skulle tycka om det.vill du veta det finns det svar på det i tidigare trådar.
Men ska jag som inte har någon lös katt behöva göra det hela tiden?En filt är väldigt lätt att tvätta.
Då tycker jag allt de som har utekatter ska bekosta tvätt, lagning, veterinär för bla kompisens hund som blev klöste på ögat (vi såg vad som hände, katten hoppade in i trädgården och klöste, hunden låg och vilade, mycket kattvan och icke aggresiv), osv osv.
Jag tycker lösa katter ska fångas in.
Vill ägarna ha dem, varsågod att hämta dem.
Om ingen visar intresse (pga tex vildkatt) får man hitta nytt hem alt avlivning.