Koppel - nån som känner igen?

Yrja

Trådstartare
Jag köpte en riktigt bra koppel för några år sen. Det blev tyvärr glömt ute och kattkissat så jag tvingades slänga det. Mit stora misstag var att jag inte tog reda på vad det var för märke på det för sen dess har jag letat och letat efter ett likadant men det finns ingenstans. Kanske nån här känner igen vart man kan köpa liknande?

Det var en svart, tunt koppel i nylon eller liknande, men på ena sidan var det som skin-känsla på det (kan ha varit nån plast). Matt och lent och mjukt. Kopplet var väldigt lätt och ganska tunt. Med enkel hake i änden. Det var så himla bra för det var jätteskönt att hålla i och lätt att knöla ihop och få ner i fickan, tog ingen plats och vägde ingenting. Nån som känner igen?

Jag vet att det fanns en lapp på med märket men minns inte vad det stod. Tror att det var "Pet" nånting men är osäker. Kostade inte mycket heller.

Skulle så gärna vilja köpa ett till när jag ska hämta nya valpen. :bow:

Sv: Koppel - nån som känner igen?

Jag är ju inte säker men på beskrivningen låter det som ett MacLeather koppel?? Har själv haft ett och som sagt mkt mjukt, lätt å smidigt, jag tycker dock inte det var så hållbart, mitt såg förfärligt ut efter bara ett år...

JA! Det känner jag igen. Jag använder inte koppel så mycket utan har det bara med mig och använder vid behov. Med valpen blir det mer förstås men sliter jag ut det får jag köpa nytt. Tusen tack för hjälpen. Tack gode gud för buke! :laugh:

Jag har ett sådant, ca 1,5cm brett och 180m långt. Det är Trixie tror jag, köptes på Djurmagazinet eller liknande för typ 100kr!

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 084
Senast: Liran
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 668
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 769
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
5 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka