Kopparstav vill bli gravid

araben

Trådstartare
Jag ha en kopparstav instatt sen nästan två år tillbaka efter vi fick vårt första barn.
Nu är vi sugna på en till :banana: och min fråga är om någon vet om det "bara" är att ta ut kopparstaven och sen kan man bli gravid direkt?
Eller är det som med P-piller att det kan ta ett tag innan mens och hormoner och allt sånt är i gång som vanligt?

Sv: Kopparstav vill bli gravid

Vad är kopparstav? Hur fungerar den?

Jag försökte googla med fick bara svar om kopparspiral...

Jag misstänker att det är en kopparspiral du menar?

I såna fall är det vad jag vet bara att ta ut den och köra på, en kopparspiral utsöndrar ju inga hormoner som t.ex. en p-stav eller hormonspiral gör. Sen kan det ju mycket väl ta tid att bli gravid ändå, utan att något är fel och utan att några hormoner ställer till det men det vet du säkert redan.

Det går att bli gravid direkt efter kopparspiralen är uttagen :) (för det är en sådan du menar antar jag? )

haha självklart menar jag kopparspiral! skyller på tillfällig förvirring pga feber!
Tack för svaren!

svert är att JA det går at bli gravid (tom samma dag, jag har provat) :D Tog ut den i mitten av augusti -12, räknade ut att jag hade äl samma dag och hade sex, plussade två veckor senare! Tyvärr resulterade de i missfall, men sen två månader senare tog det sig igen.

Kopparstav vill bli gravid
jag är mest bara nyfiken på hur en gravid kopparstav ser ut?
typotux_017.gif

.

;)
(sorry, kunde inte låta bli...)

Hmm... jag vet inte riktigt hur en gravid kopparstav ser ut ännu men så fort det börjar synas på den ska jag ta kort och lägga ut här.
Om jag får för staven förstås ;)

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 273
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 619
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Har en 15 åring som fått sin första foderstrupsförstoppning någonsin. Kom in från hagen, förmodligen lite uttorkad pga varmt väder och...
Svar
10
· Visningar
1 345
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka