Köpkontrakt/-avtal

malumbub

Trådstartare
Så här i hästköpartankar :banana: tänker jag på även de "små" detaljerna.

Just nu funderar jag över
a) Vad är bra/viktigt att ha med i ett köpkontrakt/-avtal?
b) Vad får man absolut inte missa?
c) Finns det nåt man INTE ska ha med?

Jag är medveten om att kontraktet/avtalet ska godkännas av både säljare och köpare och gärna ses över av en jurist (om man inte köper färdiga dokument), men jag blir ändå mycket glad om ni lite mer erfarna delar med er av era erfarenheter av det här.
Bl a så har man ju här på Buke kunnat läsa om det här med vet.besiktning, rätt att lämna tillbaka o s v.

Sv: Köpkontrakt/-avtal

INGEN som använder sig av kontrakt/avtal?
Men kom igen nu, allihopa!!! Ge tips till oss som går och funderar!!!

Använd de färdigtryckta kontrakt som finns att köpa, billigast är H**ks. Där finns utrymme för att lägga till egna saker. Jag har alltid använt dessa, har tom lämnat tillbaka en häst som visade sig ha fel.

Jag har bara köpt på mig hästar, den jag hade tidigare tog jag själv bort...Men man kan lägga till om hästen ifråga har några "egenheter" tex.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Snälla hjälp... de e långt jag vet.. men snälla du får ett pris om du orkar läsa allt :angel: Jag ska lämna ut mitt sto på foder, men...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 797
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 387
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama