Kopiera låtar till CD

aiquen

Trådstartare
Gah, jag försöker kopiera x antal låtar till en CD-skiva (cd-r 700 mb). Det ligger EN låt på skivan, ändå säger datorn hela tiden att jag ska sätta in en tom cd för skivan är full?!? :mad:

När jag försöker ta bort den låten som ligger på skivan står det att det inte går eftersom den är skrivskyddad, men att jag kan lägga nya låtar på skivan och ersätta den gamla om jag vill. Jomenvisst att jag kan (inte)! :mad:

Jag har inte fler (tomma) skivor att sätta in och jag vill ha skivan i morgon bitti. Snälla, någon som varför det inte fungerar? Skivan är ju långt ifrån full så varför kan jag inte kopiera fler låtar till den? :mad:
 
Sv: Kopiera låtar till CD

Du har antagligen satt på nåt lås på skivan så man inte kan spela över den. Jag tror dessutom att man inte kan spela över billigare skivor, men det är jag i´nte säker åp..
 
Sv: Kopiera låtar till CD

Eftersom du har en cd-r skiva så är den låst.. Då går det inte att radera låtar. Däremot om du har en cd-rw skiva (rewritable) så kan du radera och bränna flera ggr.

I vissa fall så kan du bränna på cd-r skivan igen, dock ej ta bort. För att detta ska fungera så krävs att du använder multi-session när du bränner. Detta finns bl.a. i Nero.

Slutsats: Din cd är stängd och skrivskyddad. Du kan ej bränna vidare på denoch ej radera filer som redan finns där. :smirk:

Rekommenderar att du i fortsättningen införskaffar cd-rw skivor, även om dessa är lite dyrare. Dock så är det så att alla dvd/cd spelare ej tar cd-rw skivor. Kolla upp detta innan för säkerhetsskull! ;)
 
Sv: Kopiera låtar till CD

Ah, fasen också. Jäkla skitCD som blir oanvändbar efter ett misstag. :mad: Får önska mig lite CD-skivor i julklapp tror jag. :crazy:

Tack för svaren alla!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 113
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 919
Senast: Zaria
·
J
Hundhälsa Idag small det ordentligt... Jag hade stängt in min snart 2 år gamla schäferkille i stallet när jag skulle på promenad med hästen... Han...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 416
Senast: iowa
·
E
IT & mobiler Jag ska bränna mina mp3 låtar till en cdskiva. Har köpt en brännbar cd på 700 mb CD-R. Totala tiden på mina mp3 låtar är 2 timmar men...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: Stalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp