Köpesavtal

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare glottis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 065
G

glottis

Som rubriken säger är jag ute efter ett bra köpesavtal för hund med plats för egna klausuler. Någon som vet om något bra eller är det skriva eget som gäller?

Sv: Köpesavtal

Egna klausuler har en tendens att inte hålla rättsligt.
Som säljare har man inte rätt att inskränka i köparens äganderätt över sin vara.

Då är min nästa fråga vad det finns för typ av avtal där man kan lägga till egna klausuler och det håller i rätten?

Be en jurist om hjälp, en sådan kan säkert titta på ditt kontrakt och avgöra om det kan tänkas hålla rättsligt.

Får göra det. Vet någon om en jurist som man kan ringa och rådfråga?

Är det en SKK reg hund får man inte använda några andra avtal än deras.
Om det inte är det kan man ju ha deras som "mal" glöm inte baksidan av avtalet i så fall där det står vad som gäller vid återlämnade samt dolda fel.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 084
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 180
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka