köpes kontrakt?????

zazza girl

Trådstartare
hej!!
jag måste veta om köpeskontrakt e gilltigt om man inte ha några vittnen på det och om det bara e skrivet på ett a4 papper?????

Sv: köpes kontrakt?????

Ett avtal kan vara skrivet på skithuspapper, det är fortfarande helt lagligt. Jag har köpeavtal utan vittnen.

Klart att det är giltigt. Man brukar inte bevittna vanliga köpekontrakt. Köpare och säljare skriver på och sen är det ett väldigt bindande avtal.

Mitt köpeavtal på hunden är skrivet på ett kuvert. Jag och säljaren har varsin kopia som båda skrev under. På avtalet står datum, vad hon sålt, för vilket pris och en avbetalningsplan.

Ett muntligt avtal är också bindande, så ett skrivet - om än på vanligt A4 - är det ju inget snack om.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 460
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 399
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama