Köpare vill återlämna halt häst

Sv: Köpare vill återlämna halt häst

HUR TÄNKER MAN NÄR MAN SÄLJER EN HALT HÄST????? :eek:Man borde ju informera om hästens problem till köparen.
Och hur kan man sälja en halt häst för 50 000 kr? :confused:

Jag tycker att den nya ägaren gjorde helt rätt! Man ska ju inte köpa en häst och sen är den halt efter tre veckor. Det är helt fel!!!!!

Fast hästen kan inte ha varit halt om den gick igenom en veterinärbesiktning.

Sen beror det väl på vart pålagringarna sitter, hon hade kunnat ta plåtar om det satt i benen etc.
Då är ju inte felet dolt om man kan upptäcka det vid en vanlig röntgen.

Men om säljaren inte visste om pålagringarna så har hon ju inte sålt en halt häst? Den besiktigades U.A. Köparen hade kunnat röntga den också?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I Norrtälje kommun erbjuds köpare av nybyggda bostäder ett bidrag till en häst upp till 100 000 kronor. – Vi ville skapa ett attraktivt...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en veckas tid förvärrades den halta, 18-åriga hästens hälta. När hästägaren ville avliva av både ekonomiska skäl såväl som för att...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
12 568
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 631
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 149
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter