Usch vilken tråkig attityd många har här, vi har köpt och sålt en hel del hästar, har alltid haft kontakt med både de före detta ägarna till ponnyerna som vi köpt och de köpare som vi sålt till. Dottern tycker om sina hästar/ponnyer och vill följa dem på instagram till exempel, därför säljer vi inte till hem där vi inte har möjlighet till det och det har konstigt nog alltid fungerat. Likaväl har det såklart varit en självklarhet att höra av sig till de föredetta ägarna om man undrar något, och de vi sålt hästarna till har även hört av sig till oss.
Ts, det är nog ju bara att tugga i sig och acceptera vilket jag ser att du också gjort, nästa gång får du vara noggrannare. Jag tycker, tack och lov, att det normalt sett är ytterst få köpare som inte vill ha kontakten med den föredetta ägaren om det erbjuds. Självklart en annan sak om man som ägare lägger sig i eller "kräver" att hästen ska skötas och ridas precis som man själv har gjort, då förstår jag att nya ägaren kanske hellre tar hjälp av andra.