Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är också dansk. Jag köpte ut när jag nyss fyllt ända till den dag då jag fick ett meddelande där det stod att en av de jag handlat till hade trillat och fått en spricka i läppen på fyllan och satt på akuten. Det var alkohol jag hade handlat. Ren olycka och en jag ansåg var ganska ansvarsfull. Då ändrade jag inställning till det. Nästa gång ligger ungen på tågspåret när tåget kommer eller nåt.Jag hade utan tvekan kunnat göra det, men så är jag ju rätt dansk med.
Äsch, man får ångra sig och det är inte för tidigt för din unge att lära sig detDet handlar inte om att direkt bråka och gnälla. Alkoholen finns här, vi hällde ut halva men nu vet jag inte om det är en bra ide´ ändå. Fasen att jag ska vara så velig. Skulle sagt blankt nej direkt. Nu blir hon ledsen eftersom hon trodde det var grönt ljus för den mängden.
Nej verkligen inte! De där orden har man slagit hål på många gånger.nej, det kan man inte lita på.
Min bror köpte sin första starköl på krogen när han var 16. Det är inte jättelänge sedan så väljer man rätt är det inga bekymmerIcke, inte en droppe alkohol kommer dottern få med sig eller ens smaka hemma innan hon är myndig. Det finns gott om forskning på vad alkohol hemifrån i ung ålder kan ge för resultat, jag hade backat mina argument med det om det behövs i diskussionen.
Förstår att hon tycker det är skittråkigt och störigt att inte få ”när alla andra får” och hon är så nära 18 men är du inte 18 fyllda så kommer du inte in på krogen och då blir det ingen alkohol hemma heller, inte här i alla fall.
Jag körde med Pappa, skulle du kunna köpa en flaska vin som Lotta och jag kan dela på?Jag känner att man får väga in risken/möjligheten att hen får tag i alkohol på annat håll. Om jag köper ut har jag ju koll på vad och vilken mängd det dricks. Om man nu kan lita på att det inte blir mer än så.
Det är verkligen ett dilemma som jag är glad att jag inte hamnat i än. Min tonåring säger själv att hon aldrig ska dricka. Och just nu tror jag på henne, vad som händer i framtiden får vi se.
Det där är den största myten som förvånansvärt många föräldrar går på, trots alla studier som visar att det inte funkar så.Jag känner att man får väga in risken/möjligheten att hen får tag i alkohol på annat håll. Om jag köper ut har jag ju koll på vad och vilken mängd det dricks.
Det där är nog väldigt(!) vanligt...Jag körde med Pappa, skulle du kunna köpa en flaska vin som Lotta och jag kan dela på?
Lotta körde samma sak ...
Det skulle jag tro, ja.Det där är nog väldigt(!) vanligt...
Att prova ett glas vin hemma vid ett högtidligt tillfälle när de är över femton är ok för mig (...)