Hej.
Det är jag som pratar med era tonåringar efter festen. Det har jag gjort i 20 år nu. ibland är jag mitt i festen på stan och hjälper dom som behöver.
Det är jag som lyssnar på hur den o den gjorde si o så. Hur den o den morsan/farsan inte märker att den o den är riktigt i skiten (dvs drogar eller alltid är dräggfull).
Ungdomarna sitter INTE och säger att min morsa är skitschysst och köper ut. Njet, det är polarna som säger; -XX morsa köpte ju alltid ut...inte konstigt att XX alltid blir så full. Lite föraktfullt sådär.
XX ser mest generad ut, -Men morsan ville ju veta vad jag drack... Asgarv från resten av polarna: -Och det du fick av ÖÖ? - Berättade du det för morsan? Och sen den som är tyst, den dom andra inte riktigt ser i ögonen när vi pratar. Jag funderar på vad som pågår där?
Varför är det så förbaskat viktigt att "lära" ungar att dricka? Lär dom att INTE dricka.
(Och -Oh ja, jag har festat hårt så mycket och haft skitkul - att jag klarade mig från allvarliga incidenter VET jag är mest tur. Många av mina kompisar hade "otur" istället.)