Presto
Trådstartare
Jag och min sambo ska köpa en säng. I dagsläget sover vi i hans 120 säng, storleken är inget problem egentligen och den passar bra i vårat lilla sovrum. Tanken är att en 160säng skulle bli bra, två 80 madrasser anpassade efter oss var för sig och en bäddmadrass över. Vi kan tänka oss att lägga en slant på sängen då det är något vi tycker är viktigt och vi vill kunna ha den i många år.
Vi ska självklart gå till ett varuhus där man får personlig hjälp, vilka finns det? Vilka är bra?
Och framförallt, en säng är dyr, så funderade på när det är bäst att köpa en säng. Ibland annonserar dom ut förra årets modell mycket billigare m.m. Tänker lite som när jag köper skidutrustning, det gör jag på våren när säsongen är över och allt reas ut, finns det någon motsvarighet i sängvärlden? Januarirea? Skulle vara trist att köpa en säng för 30k och nån månad senare ligger den ute för 20k t.ex.
Vad är det man ska tänka på?
Har ni gjort några misstag?
Vi ska självklart gå till ett varuhus där man får personlig hjälp, vilka finns det? Vilka är bra?
Och framförallt, en säng är dyr, så funderade på när det är bäst att köpa en säng. Ibland annonserar dom ut förra årets modell mycket billigare m.m. Tänker lite som när jag köper skidutrustning, det gör jag på våren när säsongen är över och allt reas ut, finns det någon motsvarighet i sängvärlden? Januarirea? Skulle vara trist att köpa en säng för 30k och nån månad senare ligger den ute för 20k t.ex.
Vad är det man ska tänka på?
Har ni gjort några misstag?