Köpa/sälja på internet

Sv: Köpa/sälja på internet

Går det att spåra, vad händer om du lägger in kollinr på nätet? Får du upp något eller har de inte ens registrerat in det?

Jag kollade precis nu and praise the Lord - det är framme.

När jag sökte på kollinumret tidigare stod det bara Inlämnat, så det var registrerat men sen har de struntat i att scanna paketet i Gbg där det mellanlandat (och legat och mognat eller nåt). De brukar visst slarva med det där.

Så har mina paket också gjort någon gång emellanåt. Det finns som inlämnat, och sedan händer inget förrän 10 dagar efter att mottagaren hämtat ut.

Lite mer spänning än vad man vill ha i tillvaron :D

Sanna dina ord. Jag såg mig själv ridandes i en sadel från 1982 i flera år framöver.

Jag var mottagare, men ja det var bussgods som strulade.

Men efterkrav - jag har väl redan betalat när paketet öppnas?

Ja om du löst ut paketet & inte bara hämtat det gratis så är det efterkravet du betalt, som postförskott.

KL Måste lägga till att jag tycker bussgods är bra men de tar lååång tid på sig att skicka betalningen, jag brukar få vänta sisådär 3 veckor på den:smirk:

Jag har bara handlat på tradera och endast några få gånger. dessutom har det handlat om grejor som går att skicka som inrikes paket. Jag har betalat in pengarna på säljarens konto och därefter fått mitt paket. På tradera kan man lämna omdöme om både köpare och säljare och jag kollar alltid upp säljaren innan jag lägger ett bud. Har de negativ kritik om betalning och leverans tänker jag efter både en och två gånger innan jag bjuder (om jag bjuder).

Mvh Jordgubba :)

*Knapplån*

Är själv i sadelköpartankar och funderade på detta med att köpa sadel på annos av provatperson. Provar ni inte sadeln innan ni betalar? Om sadeln inte passar alls eller är vad man lovats, då ska man väl inte redan ha betalt varan när man öppnar paketet?

Har köpt sadel på annons en gång tidigare då när man inte var så kunnig. Betalningen skedde mellan 4 ögon.

Jag tror att eventuellt prov, det får du göra upp med säljaren. I mitt fall, visste jag exakt vad jag köpte - och hade i min tur köpare om jag inte ville ha den redan innan varan anlände ...

Att den var i det skick som utlovades, det förutsatte jag med tanke på beskrivning och bilder. Vi använde dessutom Payson, så jag kunde kolla OCH godkänna varan innan pengarna släpptes.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 417
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 766
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 333
Senast: Habina
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat