Köpa kattunge

Fillifjonkan

Trådstartare
Har det blivit färre kattungar till salu eller vad? Förut tycket jag att det annonserades till höger och vänster om kattungar men nu är det väldigt få annonser tycker jag bara för att vi vill ha en. Urk! Hur hittade du din katt?

Sv: Köpa kattunge

På annons - men det var inte så lätt. Vår morgontidning brukar ha mycket annonser på söndagar, och efter några misslyckade försök (katterna var redan sålda), så lärde vi oss att man får hänga på låset. Så vi ringde ganska tidigt på morgonen, och fick tag på den sista ungen i kullen. Som tur är så är hon en jättebra katt, så det blev bra ändå, fast vi inte hade något att välja på. Hon är lite fult tecknad, så det var väl det som gjorde att hon var kvar tills sist.

Fillifjonkan skrev:
Har det blivit färre kattungar till salu eller vad? Förut tycket jag att det annonserades till höger och vänster om kattungar men nu är det väldigt få annonser tycker jag bara för att vi vill ha en. Urk! Hur hittade du din katt?

Det får vi väl hoppas! :banana: Jag tror tyvärr inte att det stämmer. Kolla Blocket.se och gå in på katthemmens hemsidor så ser man tyvärr att det finns alldeles för många katter som inte har hem, katter i alla möjliga åldrar.

Jag har hittat mina huskatter via tidningsannonser. Raskatterna har jag hittat när jag har ringt till uppfödarna... nej, senaste hittade jag faktiskt på rasringens avelshanesida.

Fillifjonkan skrev:

Det är väl kanske mest Annonser till höste då alla kattungar är Lite äldre.. dt är ju nu till Våren alla föds :D

Min gamling är en omplacering som jag hittat på nätet, min "yngling" är resultatet efter en egen internetannons och nu väntar vi tillökning i form av en bondkattunge som en av stalltjejerna har. Deras katt fick tillökning och eftersom jag ev. blir tvungen att ta bort min gamling inom en snar framtid :cry: så kommer en av kattungarna att flytta hem till oss i juni då de är tillräckligt stora.

Tjoho, nu har jag hittat en annons med vita och gråvita kattungar! I ren upphetsning glömde jag att kolla om de var döva eller inte...hmm typiskt mig! Är så van att de redan är sålda att jag blev helt överrumplad. Nåja, han skulle skicka bilder till mig på underverken imorgon bitti och sedan skulle vi höras igen. Tjoho, så spännande!!!! :banana: Annars hade vi planerat ett besök på Kattfotens katthem på söndag.

Katt 1:

Min hane (11 år) tog jag som kattunge av min kompis jag bodde hos just då. Ingen ville ha honom, så i ett svagt ögonblick så sa jag ja ;).

Katt 2:

En vildkattunge (hona 4 år) som höll till med sin mamma/syskon vid ett vårdhem. Mamman försvann och sedan alla syskon och så var det bara den här kvar. Personalen på vårdhemmet som haft uppsikt över katterna tyckte synd om den för det började bli höst/vinterväder och annonserade ut den på internet, och då råkade ju jag se annonsen. Uppskattningsvis var hon ca 7 månader då jag tog henne....och helt galen ;). Nu är hon en trevlig familjekatt men har dock kvar skygghet och rädsla för främmande människor och hastiga rörelser. Kan bero på att: personalen på vårdhemmet sett att hon blivit jagad samt utsatt för stenkastning av en massa ungar :mad:

Katt 3:

Hona upphittad på hundrastplatsen för 1 vecka sedan. Vad som händer med den återstår att se. Ska till veterinären med den på måndag och hittar vet ett chip så måste man väl lämna tillbaka den...fast jag inte vill :cry: . Hon är max 1 år.

så hittade jag mina.

Om du bestämmer dig för en vit, be en veterinär göra ett "skrammeltest" för säkerhets skull. Det märks iofs rätt tydligt om en kattunge är döv om man är ensam med den i ett rum, men det är skönt att ha en veterinärs utlåtande om saken.

om de inte funkar kan du ju alltid lägga ut en annons i typ dn eller nåt, det finns nog nån någonstans med DIN kisse!

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag behöver hitta ett nytt klösträd, och behöver lite inspiration. Min herre är en bekväm, markbunden slöfock på 7,6 kg. Under sina 15...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?
  • Tråden för spår