Jag och sambon har ju länge gått i hundköpartankar men vi har insett att vi inte har tiden för en valp. Vi har varit inställda på någon typ av aktivare sällskapshund men har nu ramlat över en omplacering... En jakthund Nu är ju inte det i sig ett problem då sambon jagar, problemet är mer att vi har flera timmars bilresa till jaktmarkerna och nu bor i lägenhet. Vi har varit och hälsat på hunden och jag tror att den skulle passa bra här hemma hos oss men det jag klurar över är då jakten. Tanken är att sambon tar ut lite av sin semester under jaktsäsongen och jagar med hunden. Sen tänkte vi att sambons pappa som jagar i samma lag (älg) ska kunna ha hunden i ytterligare några veckor för att hunden då ska få jaga så mycket som möjligt.
När den inte jagar har vi tänkt att det blir promenader, löpning, cykling, lite godissök och nån kurs på brukshundklubben. Jag vill testa viltspår men vet inte hur det går att göra regelbundet eftersom vi inte har nån egen mark. Nosework verkar också kul
Låter det här helt galet eller? Har i alla fall insett att vi ska ha hund snart men frågan är om det ska bli den här hunden?
När den inte jagar har vi tänkt att det blir promenader, löpning, cykling, lite godissök och nån kurs på brukshundklubben. Jag vill testa viltspår men vet inte hur det går att göra regelbundet eftersom vi inte har nån egen mark. Nosework verkar också kul
Låter det här helt galet eller? Har i alla fall insett att vi ska ha hund snart men frågan är om det ska bli den här hunden?