Köpa hund?

Jettan

Trådstartare
Vi funderar på att köpa hund. Vi har redan tittat ut en som vi vill ha, ska bara bestämma oss för om det är rätt med hund nu först...:p

Det jag undrar över är vaccination, foder, bädd att ligga på, koppel, chipmärkning, kasteration (ja, vi tänker kastrera). När görs detta, vilken mat är bäst för valp, vilka grejer behöver man egentligen???:confused:

Vi har haft hund förut, så vi är inte helt gröna, men det var ett tag sedan nu och jag känner mig inte så hemma på hundfronten längre...:crazy:

Tacksam för många tips och råd!

Sv: Köpa hund?

Vilken mat som är bäst är ju en subjektiv fråga. Vaccinerad och chippad ska den vara vid leverans. Vad det gäller kastrering, brukar vissa vet. rekommendera så tidigt som möjligt efter att kulorna har trillat ner, någonstans mellan 9-12 månader.

Men du tar naturligtvis en snack med uppfödaren så borde du få svar på alla dina frågor.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 219
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 366
Senast: Castellini
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka