Köpa hund långt bort

Sv: Köpa hund långt bort

Jag har sålt valp till långväga valpköpare. De kommer för första gången samma dag som valpen skall hämtas.

Dock har vi haft ordentlig kontakt innan.

skönt att se att folk åker och hämtar sin hund och inte låter den skickas med flyg åka ensam i ett mörkt bullrigt lastrum , händer då och då dessvärre,
lider för dom , men kan inte låta bli att charnas av att de är så gulliga och söta och då gör det än mer ont att folk inte åker och hämtar dom själva ,

Vår golden som vi fick hem 1979 kom själv med flyg :crazy: Tur att det var världens coolaste och stabilaste hund. Undra om det finns så fina Golden som vi hade då? Hon hade heller inte samma tunga och täta päls.

Tippan skrev:
Tur att det var världens coolaste och stabilaste hund. Undra om det finns så fina Golden som vi hade då?
Vår hane var verkligen lugnet själv han också; det enda jag kan minnas att han blivit rädd för var en mycket lågt flygande luftballong. Annars var han nog den stillsammaste och lugnaste golden jag träffat. Född -93.

Hon var asbolut inte lugn och stillsam!! Hon hade mycket motor men allt så väl förpackat... Detär det som är balansen och ha mycket jobb i hunden, men lite stress och överslag.

Nu när jag läser om mitt inlägg inser jag att stillsam är fel ord. :D Cool kanske passar bättre; pigg på att jobba men lugn och trygg även i stressande och jobbiga situationer. Kunde nog uppfattas som stillsam dock, eftersom vi hade en liten tik som busade och bråkade så det räckte för dem båda två.

Jag gillade verkligen våra goldens! Lättlärda, älskade att jobba, pigga, glada och vänliga. Men så hade de ju en del del jakt i sig och var inga renodlade utställningshundar.

finns det nog säkert, men tycker ändå det är taskigt mot hunden (ja djur i allmänhet ) att skicka dom i lastrummet, även den coolaste hund kan bli skraj , går iof att ge dom lugnande medel , men ändå alltid bäst att låta bli , hur coll och stabil i psyket en hund än må vara

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 255
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 759
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 403
Senast: Troll
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 877
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama