KÖpa HÄst

B

Biba

Hej!
Vad bör man tänka på vid ett hästköp?
Med vetrinärbesiktning, licens, hästpass, intyg, avtal, försäkring, mm. Och vad ska man fråga när man ringer på en annons?
Är det viktigt att ha med sig en kunnig person?
Kan man tex fråga någon från stallet som man ska ha hästen i om någon kunnig person därifrån kan följa med?
Eller ska man fråga en ridlärare?
Taxam för svar. :confused:

Sv: KÖpa HÄst

Var den kunnige personen kommer från spelar ju ingen roll, bara du har förtroende för h*n och h*n kan sin sak. En kunnig person är mkt bra att ha med sig, oavsett så ser ju två par ögon mer än ett. Videofilma gärna så kan du titta mer hemma och även visa för fler. Det kan vara bra att få fullmakt för att kolla upp hästen hos försäkringsbolaget samt ev. klinikjournaler så du ser om den behandlats för ngt och isf vad.

Sv: KÖpa HÄst

Även om hästen låter perfekt när man ringt på annonsen och man tycker man har frågat om allt. Så kan man nästan vara säker på att häst ägaren alltid döjer något, häst ägare är ju inte alltid så sanningsägande om man säger så. Jag tycker alltid man ska ha med sig en kunnig person som kan fråga hästägaren alla de här vikiga frågerna som man inte skulle frågat själv!. Man får inte heller ha förstora föväntningar på hästen när man ska åka och provrida, chansen är inte så stor att den hästen passar alls. Man får ha mycket tålamod och vara förbered på många bildturer

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar