Köpa häst som finns hos...

S

solenbakommolnet

...fodervärd! Är det någon av er som gjort det?

Jag ska göra det :)

Jag är sååå otålig och vill ha hem min häst nu men de har kontrakt till ett visst datum så jag får vackert vänta.
Jag vill absolut inte bråka om hästen, vill fodervärden ha henne kvar till sista datumet så ok :crazy:

Men fodervärden klarar inte av hästen! Hon kan inte rida henne och den allmäna skötseln är väl si så där. Dessutom är det klart med att jag ska få köpa stoet :love:

Det känns bara så "onödigt" att min nya häst ska stå och "såsa" i en hage när hon kan få komma till mig ;)

Vad tycker ni?

Vad roligt!!!

Hur länge måste du vänta?

Känns lite onödigt om fodervärden ändå inte rider henne. Du kanske kan fråga henne om du får komma dit och rida i alla fall.

Har ni gjort upp om vad som händer om hästen blir skadad under tiden den är hos fodervärden?

Jag skulle försöka få hem hästen så fort som möjligt.

Meningen var att jag som fodervärd skulle sälja hästen, men det slutade med att jag köpte henne själv :D
Kunde ju inte skiljas från min älskling efter två år...

Har du betalt hästen så ska du ta den i besittning (tror att det heter så).Skulle om så är fallet inte ha hästen där. Upphör inte foderavtal om hästen säljs eller måste det stå i foderkontraktet? Nån som vet kanske??

Har inte köpt någon häst som stått hos fodervärd, men har säljaren och fodervärden ett avtal sinsemellan så får du nog tyvärr vänta :(! Hoppas att det inte dröjer alltför länge!!
Man får ju förstå fodervärden lite också :smirk:, eftersom hon är inställd på att ha hästen till ett visst datum! Det är ju klart att hon vill ha den så länge som möjligt - hon gillar den ju också!
Lycka till i framtiden, hoppas ni får det bra ihop du och hästen! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 115
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 866
Senast: Hoarfrost
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka