Köpa häst med hälta?

M

millou

Behöver goda råd...
Har tänkt att köpa min foderhäst, 13års hbl sto som mest skrotat o haft bebisar men vid bes i dag visade sig att hon var ordentligt halt vä bak.
Vet böjde både uppe o nere o hon reagerade lika på båda ställena.
Till saken hör att hon i höstas hade inflammationer i knä o kota i samma ben, säkert det som spökar igen...
Ska jag lägga ner o leta ny totto eller göra ett försök till?
Hon fungerar bra vid ridning o visar ingen hälta då men det är uppenbart att det finns nåt skit där.
Har bokat tid med massör/terapeut som ska klämma lite o kolla om hon är sne eller nåt annat skumt, man vill ju gärna veta varför...

Ska kanske tillägga att hon annars är världen bästa o min älskling!:)
 
Sv: Köpa häst med hälta?

Vet att hon är din älskling och att du gärna vill ha henne, men jag hade sagt tvärnej!

Vill nuvarande ägaren göra en ordentlig hältutredning är det ju en sak, då det kanske visar sig att problemet kan åtgärdas, men köper du grisen i säcken kanske du står där med en oridbar häst och höga vet räkningar.:(
 
Sv: Köpa häst med hälta?

Tänka med hjärnan istället för hjärtat... vet ju det egentligen...
Känns lite lesset bara...
 
Sv: Köpa häst med hälta?

Kan du inte behålla henne på foder ett tag till?
Kanske få "rabatt" på priset om du lägger ner pengar på vet osv under tiden...?
 
Sv: Köpa häst med hälta?

NEJ Varför köpa på sig mer problem? Det räcker väl gott och väl..;)
 
Sv: Köpa häst med hälta?

jag skulle backa ur, hur mkt begär hon för henne eller pruta ner
 
Sv: Köpa häst med hälta?

jag skulle inte köpa en sån häst. har hon haft inflammationer så kommer det med sannorlikhet att komma tillbaka.. tyvärr..
 
Sv: Köpa häst med hälta?

De vill ha 40 tusen med möjlighet till avbet.
Hbl som lämnat klass 1 föl, fast jag har väl tänkt att rida :smirk:
Vet att de inte vill ha tillbax henne men är det nån ide trots lägre pris?
 
Sv: Köpa häst med hälta?

Jag hade aldrig köpt henne till det priset!
Framförallt inte om det är ridningen du är ute efter....
Jag vet att det känns tungt, "been there done that", men det finns många friska hästar därute för samma pris!

Hör efter hur mycket dom är beredda att gå ner först o främst.
 
Sv: Köpa häst med hälta?

åhh herre gud! de skule ja aldrig ge!
de är inte roligt o köpa en skadad häst jag har en md samma problem själv, och det är inte roligt och inte kunna rida för fullt..
se dig omkring efter en frisk häst istället.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 486
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 656
Senast: prallan
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 240
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp