Köpa en till tik, går det?

aaliyah123

Trådstartare
Hej, jag har fått "godkännande" av min mamma att köpa en till hund, men jag är lite osäker. Just nu har vi en familjehund på 2 år. Det är en blandras mellan schäfer, amstaff, mastiff och cane corso. Hon är super snälla och värsta kelhunden. Hon funkar bra med de flesta hundar som hon känner sig trygg med. Hon funkar även med tikar som inte är jämngamla.
jag vill inte köpa en hane, helst.

Så min fråga är: funkar det att köpa en till tik till hemmet? Eller kommer de att ryka ihop?

P.s jag kommer att köpa en aussie ifall det blir så. Och jag kommer att vänta 1-2 är innan jag köper en till hund om det blir så.
Varför jag vill köpa en till hund är just för att jag vill uppfostra en egen hund, ha ansvar och kunna ta med den överallt (ja, jag är tillräckligt erfaren)

Bonus fråga: Har ni några namnförslag? Lite inne på mat namn så som Kiwi till exempel.

Du skriver om "fungerar bra" och "flesta hundar", hur ser det ut när det inte fungerar? Gillar hon bara inte sällskapet eller attackerar hon, tex?
Hon har, ja hamnat i bråk med en jämngammal golden (lång historia) och sen så är det enstaka tikar som hon bara inte gillar sällskapet, hon liksom gör något annat iställer för att leka

Du skriver om "fungerar bra" och "flesta hundar", hur ser det ut när det inte fungerar? Gillar hon bara inte sällskapet eller attackerar hon, tex?
Glömde tilläga att när hon inte gillar sällskapet så säger hon ifrån när det blir för jobbigt, om tiken följer efter och hänger på henne exempel vis, men inget mer än det

Jag har en tik som avskyr främmande tikar och ger dom gärna en rak höger om hon skulle få möjlighet - men familjens hundar är en annan sak :) Ho kan vara lite jävligt mot nya valpar, men så fort dom är invanda så går det bra :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 301
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 637
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 239
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Hej! Som rubriken lyder. Har en 6-årig tik som alltid gått på hunddagis. Hon har i stort sett hela sitt liv varit reserverad i möten...
Svar
7
· Visningar
1 940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka