köpa block?

snigelfarmor

Trådstartare
hej hej, var kan man köpa nåt set till draglinorna med block?

Finns det överhuvudtaget att köpa?
Finns det på pegasus?

Bygga själv metoden gäller väl där.....

Typ byggvaru affär kan du nog få tag på block, rep och hakar.

Sen svetsa fast på vagnen, så har då dom jag känner som satt på vagnarna gjort

problemet är att de oftast är galvade, eller förzinkade för att se snygga ut på båtar o dyl... inget bra att svetsa i även om det går. Jag har som tur är en svetsutbildning i ryggen sen gymnasiet och har svetsat en del. Men man vill ju vara 110% på att det håller när man är ute med pållen.

/jenny

:angel: Fick du inte lära dig att slipa bort galven på skolan så var det inte mycket till skola ;) Slipa bort Svetsa Måla på med Kallgalv Klart!

det beros väl på hur mycket galv det sitter, själv har jag gjort en brevlåda i galvad plåt och det var assvårt. Ska aldrig göra om det! Därför skyr jag allt som glimmar :)

de blocken jag hittat är så små oxå, vill inte behöva slipa bort en tredjedel.
Några tips på block med ca max 1 cm linstorlek utan galvnig?

/jenny

Köp bara linhjulen lösa! finns säkert som resdel hos ngn som säljer segelbåtsgrejor, Bocka till ett plattjärn Borra Svetsa eller varför inte bulta fast Klart! :idea:
Bulta dit dom galvade kanske oxå går om du klurar lite :confused:

Någon som kan förklara bättre eller visa bild, så man kan instruera sin bror i hur han ska göra...? (Har läst om blocken och vill nu gärna se en bild...)

kolla i "hörnen" på skaklarna, där ser du ett vitt/blått rep som löper från längs insidan av skalmen in i en trissa /block.
Finns att köpa färdigt för ca 400 om man vill, eller så gör man själv. Lösa rep finns att köpa oxå.

milj9a_protrainer.jpg

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
338
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi När man köper hus, nej jag ska inte flytta, hur gör man med besiktningen? Vid köp av häst är det ju viktigt att köparen gör sin egen...
Svar
17
· Visningar
943
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 452
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar