Sv: Köpa bilbur
Tack för era svar!
Har tyvärr inte möjlighet att klämma o känna på en Mim bur då den inte säljs här, måste isåfall beställa från nätet. Var inne på granngården idag och kollade på ProLine, fanns inget att klaga på
Min dumsnåla sida kom dock fram när en kille bredvid mig sa att det fungerar lika bra att transportera hunden i en utställningsbur (hopfällbar). Visst, man sparar några tusen men antar att dessa burar inte alls är säkra?!
Det jag fastnade för med MIM är: Deformationszonen minskar risken för personskador och stickskador på hunden. Krocktesten är gjorda av SP Sveriges tekninska forskningsinstitut, och MIM hundbur är den enda hundburen på den svenska marknaden som uppfyller kraven som ställs vid kollisioner bakifrån. Baksidan av buren kan även lyftas bort och användas som nödutgång. Man får även 300 kr av Agria om man köper en enkelbur och om olyckan är framme så blir man också befriad från självrisken hos Agria. Det passar bra eftersom vi har våran hund försäkrad där.
Nu lutar det åt en MIM eller ProLine. Frågan är vilken strl vi ska köpa? L (Bredd: 555 mm, Djup: 770-1030 mm, Höjd: 650 mm) eller XL (Bredd: 700 mm, Djup: 820-1030 mm, Höjd: 715 mm), Har en rottweiler, modell liten/medel på ca 46-47 kg.
Samt tror ni en enkelbur går in i Volvo 245?