Köpa bilbur

Väcker en äldre tråd till liv;)

Vi köpte en mim XL enkelbur efter att denna tråd skapades, och har absolut inget att klaga på! Fungerar perfekt:) Däremot så har vi blivit med en rottis till så nu ska vi sälja buren och köpa en dubbel. Så nu behöver jag eran hjälp igen!
Ska vi köpa XL eller XXL dubbelbur? Två rottweiler skall få plats. Går det att flytta mellanväggen så den ena hunden får större plats om han tex åker själv, och kan man ta bort mellanväggen?

Tacksam för svar!

Vi har en dubbel XL. Mellanväggen går att ta ut och även att flytta lite, snett, så att ena hunden får mer plats.

Jag hade köpt XXL. Ni kommer ändå inte uppfylla djurskyddets (sjuka) krav, men ni är iaf närmre än med en XL.

Håller med lady_vip - vi har dubbelbur XL, går inte i större i bilen - men struntade i att sätta dit mellanväggen, våra två Cane corsos, 36 och 45 kg stora, hade inte tyckt om att åka så trångt, bortskämda i och för sig.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
629
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
3 008
Senast: Kilauea
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 149
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka