Jag har flera gånger råkat ut för folk som angett fel mailadress när de svarat på mina annonser. Hur ska man då kunna skicka bilder och annan info till dem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nejmen, nu har säljaren hört av sig, det kanske blir en sadel ändå.
Med risk för att bli lurad (igen) så hoppas jag ändå det blir ett köp för jag har inte lust att lägga några större pengar på sadlar just nu...
Men vilket krångel det ska vara att göra en polisanmälan, ofunktionellt poliskontor och bara en massa omständligt krångel för att få iväg papperna.
Oj vad längesen jag skrev ett inlägg på buke, men här är ju tråden för mig!
Letar B-ponny till dottern och detta verkar ju vara ett nästintill omöjligt uppdrag. Har dels en egen annons ute där det står vad vi söker, stabil och sjysst ponny till 6½ årigt barn som ridit hela sitt liv och nu vill ut på små blåbärshoppningar där vår gamla trotjänare shettisen Maskot inte riktigt hänger med längre... Vad får jag för svar, flera stycken med unga russ (4-5 åringar) en 6 åring som är gudasnäll i all hantering MEN bockar när man rider, får flera mail med folk som vill köpa Maskot (fast han är inte till salu). Sen har jag fått ett par mail med bra ponnysar som vi blir seriöst intresserade av, efter mycket mailkontakt, sms, tele, bilder som skickar och vi i princip bestämt oss för att detta är ponnyn vi vill ha då ångrar dem sig och ska inte längre sälja MEN HALLÅ! Det var ju NI som kontaktade mig...
Nej, E får nog hålla till godo med Maskot ett tag till för leta vettig B-ponny verkar vara ett heltidsjobb med en ängels tålamod.
Grattis till dig då. Vi söker ju inte ens efter ett russ, utan en kompis till dottern som hon ska kunna ha kul med (betyder självklart inte att ett russ går bort just för att det är ett russ). Söker ingen tävlingsponny utan hon vill kunna hoppa 40cm blåbärshoppning. Och jag tycker inte att en 4-5åring ponny oavsett ras är så lämplig till en 6-åring som inte har möjlighet att utbilda ponnyn på rätt sätt, men alla tycker vi ju olika och har olika stor budget vid köp av ponny/häst.Fast ärligt talat, med tanke på er prisbild är det kanske inte så konstigt att ni blir erbjudna så unga hästar? Ska man ha en äldre mer utbildad häst får man nog vara beredd att betala lite mer. Jag har ett russ av det slaget ni söker, och fick ett erbjudande på bra mycket mer utan att ens ha honom ute på annons.
Vad snällt av dig, men jag bor väldigt långt ifrån Västerås tyvärr. (Hade för mig att man kunde skicka privata meddelanden till folk men nu lyckas jag inte hitta den funktionen, ber om ursäkt att det blev lite privat här).Jag vet en jättefin B-ponny (sto, 15 år) som är till salu. Hon finns i Västerås. Om du är intresserad, så kan jag kolla med ägaren om hon finns kvar?
Vad snällt av dig, men jag bor väldigt långt ifrån Västerås tyvärr. (Hade för mig att man kunde skicka privata meddelanden till folk men nu lyckas jag inte hitta den funktionen, ber om ursäkt att det blev lite privat här).
Vi fortsätter leta, finns nog nån bra där ute.
Vad snällt av dig, men jag bor väldigt långt ifrån Västerås tyvärr. (Hade för mig att man kunde skicka privata meddelanden till folk men nu lyckas jag inte hitta den funktionen, ber om ursäkt att det blev lite privat här).
Vi fortsätter leta, finns nog nån bra där ute.
Grattis till dig då. Vi söker ju inte ens efter ett russ, utan en kompis till dottern som hon ska kunna ha kul med (betyder självklart inte att ett russ går bort just för att det är ett russ). Söker ingen tävlingsponny utan hon vill kunna hoppa 40cm blåbärshoppning. Och jag tycker inte att en 4-5åring ponny oavsett ras är så lämplig till en 6-åring som inte har möjlighet att utbilda ponnyn på rätt sätt, men alla tycker vi ju olika och har olika stor budget vid köp av ponny/häst.
Jag förstod att ni inte sökte just ett russ, men de brukar ju vara de billigaste b-ponnyerna. Jag tycker inte heller att en 6-åring ska ha en så ung häst, jag menar bara att är man inte beredd att betala mer än så lite som ni är ska man kanske inte bli förvånad om man bara blir erbjuden outbildade hästar, för utbildade trevliga hästar (bör) kosta betydligt mer, utan att för den sakens skull vara tävlingsponnyer, tycker jag.
Antar att hon läst min annons. Är ingen hemlighet, står att vi kan betala ca 15 000kr vilket tydligen var alldeles för lite om man inte vill köpa en unghäst, jag trodde väl i min enfald att man kunde få en äldre halvpensionär för det priset men har u lärt mig buke att så är inte fallet.Vart står det hur mycket hästen får kosta? Eller har du läst hennes annons?
Antar att hon läst min annons. Är ingen hemlighet, står att vi kan betala ca 15 000kr vilket tydligen var alldeles för lite om man inte vill köpa en unghäst, jag trodde väl i min enfald att man kunde få en äldre halvpensionär för det priset men har u lärt mig buke att så är inte fallet.