Köp av häst + hur funderade ni...

Z

Zuukii

Att äga och köpa sin egna häst är ju en dröm... Men när vet man att man kan det? Alltså.. pengar , tid, kunskap.. Hur mycket planerade ni inför hästköpet och hur klarar ni det ekonomiska.. NU frågar jag framförallt er som bor i stan och har hästen uppstallad med dyrare månadskostnader..

Hur hade ni råd att betala? tog ni lån eller jobba ni ihop alla pengar själv i flera år innan?

Jag vill skaffa en egen häst framöver men jag vet helt enkelt inte om jag vågar.. tänk om man inte klarar av det? orka, tid, pengar, veterinärkostnader osv osv.. tänkte ni så nångång?

Sv: Köp av häst + hur funderade ni...

Mitt råd är att ta en foderhäst el sköthäst,annonsera och se om det finns någon i närheten där du bor.Har du tur kan du hitta en som är uppstallad hos ägaren och får betala liten del av stallshyra el.dyligt bara du sköter den.Många söker just sån hjälp som kanske går i skola el.jobbar mkt!Jag funderade likadant efter jag skaffade barn och ville ta upp mitt intresse på nytt,hade jag råd och hade jag tid,var skulle jag ha den och vad skulle det kosta.Jag tog två sommarhästar som ägaren inte hade tid med och jag hade världens underbaraste sommar och jag hade ändå tid för barnen och hästarna var hos mig sent in på hösten så jag fick se vad fodret kostade och dyligt.Jag hade en egna häst tidigare innan jag skaffade barn men tog paus efter hon gick bort som gammal ,så kostnaderna hade jag ingen aning om vid dagsläge.Jag är glad att jag provade först och kände efter om jag var redo igen efter pausen.Nu är jag hästägare igen och lyckligare än någonsin.Lycka till!:):):)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 155
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 690
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 759
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama