Kool du Caux

Sv: Kool du Caux

Nu blir det spännande!!!

Det visade sig att mamman till din märr är helsyster med en häst som heter Jacou du Perigord och han har minsann ett Gr.3-lopp uppkallat efter sig! Loppet körs i Toulouse.

Se längst ner.

Senast ändrad:

Å, du verkar ju som en klippa! Kan inte du - snälla... - kolla stammen på Daisy Charmante? Jag klarar det inte och är så himla nyfiken. Om du gör det så har du en egen jurist i mig sen! ;)

Å, du verkar ju som en klippa! Kan inte du - snälla... - kolla stammen på Daisy Charmante? Jag klarar det inte och är så himla nyfiken. Om du gör det så har du en egen jurist i mig sen! ;)

*fniss*
Jag ska kolla, jag lovar. :) Fast nu måste jag ut och köra en ettåring, så jag återkommer ikväll. :)

Nu blir det spännande!!!

Det visade sig att mamman till din märr är helsyster med en häst som heter Jacou du Perigord och han har minsann ett Gr.3-lopp uppkallat efter sig! Loppet körs i Toulouse.

Se längst ner.

Wow :D

Ja där ser man, jag kanske inte ska sälja fölskorvan som jag tänkt nu.....

Gubben som jag köpte henne av har ju fött upp henne, han ägde ju också mamman ( Pensee) Han har sagt att det är kanonstam ihenne, men jag har ju som inte kunnat få reda på det via "papper" ..utan bara"levt" på Black Flyer

Jäkligt kul iallafall och jag är dig förevigt tacksam :love::bow:

Nu så!!! Nu har jag hittat en hel del på moderssidan på Daisy Charmante.

Mormor till Daisy heter Green Charmeuse och är efter Prince d'Avril - Kueen Charmeuse.

Länk till stamtavlan på Prince d'Avril.

Länk till stamtavlan på Kueen Charmeuse. Hon är mormor till avelshingsten Uzo Charmeur (född 1986), så du ser hennes stam i hans stamtavla.

Senast ändrad:

Såg just att det fattades ett moderssto på Milliards stamtavla. Hans mormor Nubie är efter Fandango och en märr som hette Missoulette. Se modersstammen på den här hästen.

wow, nu har jag mycket att stå i ett tag för att reda ut allt jag funderat över ....tackar :bow:

Liknande trådar

Gnägg Vilka är eller har varit där? Vad tyckte ni om extra mycket? Jag blev som vanligt oerhört imponerad av Jean-Francois Pignon. Tycker...
Svar
12
· Visningar
1 373
Senast: Lingon
·
Trav Går lite halvt om halvt i tankar om att ev betäcka min Heidi i vår....Nån som har några ideer om Gift Kronos, So Perfect eller nån annan...
Svar
3
· Visningar
1 567
Senast: Buffe
·
Hundhälsa Jag har sån enorm ångest inför morgondagens veterinärbesök. Min herre är en gamling på 11 år. Han är väldigt pigg och kry för sin ålder...
Svar
9
· Visningar
5 735
Senast: Åsa A
·
Avel Har sedan ca. en månad ridit en i mitt tycke väldigt fin ponny. Hon står ju då alltså på ridskola kan tilläggas. Hon är ett...
Svar
5
· Visningar
1 765
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka