Konvertera MPEG4 till WMM - hur???

Milene

Trådstartare
Min kamera sparar filmfiler i MPEG4, och hur jag än bär mig åt så kan jag inte få ner dom till en "vanlig" fil så jag kan använda den på Windows Movie Maker... Om jag konverterar till MP3 eller MP4 blir det ingen bild.

Nån som är duktigare på datorer än mig och vet hur man ska göra..? :crazy:

Sv: Konvertera MPEG4 till WMM - hur???

Långa svaret:
Först och främst blandar du ihop en del begrepp. Att säga att kameran sparar i MPEG4 säger inte mycket alls egentligen. Skulle gissat att du menar filer med ändelsen .mp4 men eftersom du sen konverterar till det passar inte den tolkningen helt. Det man vanligtvis menar är dock:
MPEG4 = MPEG-4 del 2 (inkluderar xvid och divx), normalt instoppat i en AVI-fil och direkt importerbar i WMM. (Med rätt codecs installerade.)
MP3 = MPEG-4 del 3. Det är ljud endast, inte så konstigt du inte får bild.
MP4 = MPEG-4 del 14. Filformat för att hålla ljud och bild. Säger inget om vad för film som är i men hanteras iirc inte av WMM ändå.

TL/DR: Använd något som MP4Cam2AVI för att konvertera.

Tack för svar!

När filerna förs över från kameran till datorn sparas de som MPEG4-filer.

Ska man alltså föra över filerna DIEKT från kameran till WMM?

Ursäkta jag är trög, har försökt så mycket nu att jag blir helt krokig... :confused:

Alltså, det GÅR bara inte...:cry: Kan inte ens ladda ner konverten som Stalker länkade till...

Snälla, snälla, nån som kan förklara för en fullständig datanörd...? :crazy:

Senast ändrad:

Hejsan!

Har du Realplayer? Om du inte har det spelarprogrammet, kan du ladda ned detta gratis och det medfäljer ett bra konverteringsprogram som du kan ha nytta av med att konvertera filmfiler till olika format. Annars kan du ju kontakta företaget som tillverkat din kamera och kolla med dem där hur du skall gå till väga! :) Lycka till nu!

MvH

Hej! Jag köpte mig ett konverteringsprogram, så nu är det fixat.

Tack för svar!! :)

Liknande trådar

IT & mobiler Hej. Jag var hos fotograf idag och tog ca 600 bilder. Fick skivor med mig hem med bilderna i RAW format (Det exakta formatet är Canon...
Svar
2
· Visningar
1 552
Senast: Baka_kun
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 833
Senast: lisa412
·
IT & mobiler Det går inte att spara min färdiga film som jag gjort i Windows Movie Maker?? Det står bara: WMM kan inte spara filmen på platsen du...
Svar
7
· Visningar
1 916
T
IT & mobiler Visste inte om jag skulle lägga den här tråden här eller på datorer men provar här. Moderatorn får väl flytta om den ligger fel...
Svar
12
· Visningar
1 518
Senast: Stormogul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka