kontrollmätning

roge

Trådstartare
Hej!!
ja har börjat fundera på det där me kontrollmätning.
Att ifall man tävlar andras ponnier och det skulle bli kontrollmätning och det skulle visa sej att hästen är nermätt. vem är det som åker på det? och vad är det som händer?

Sv: kontrollmätning

Ingen? ev. mätmannen.
Det som händer är att det blir en till kontrollmätning hemma hos ponnyn inom en viss tidsrymd. skulle det visa sig att hästen är över 148.0 cm så får den inte längre tävla som ponny, mätintyger blir ogiltigt.

e du säker på de sen de nya reglerna...
Nu e de ju hårdare på det...

Man kan väl säga att det är ägaren till ponnyn som "åker dit". Plötsligt är ju ponnyn ingen ponny längre och det är säkert ett straff nog. Men mätmännen straffas inte. Fast jag har för mig att det är så att om en och samma mätman upptäcks ha alldeles för många ponnyer som anses vara felaktigt mätta så kan han/hon stängas av som mätman. Tror dock aldrig att detta har hänt.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
Hästmänniskan Hej! Har funderat på en sak när jag går bland hästarna och mockar. 9 av 10 ggr kommer min häst fram och bajsar precis brevid...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 482
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat