Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej!!
ja har börjat fundera på det där me kontrollmätning.
Att ifall man tävlar andras ponnier och det skulle bli kontrollmätning och det skulle visa sej att hästen är nermätt. vem är det som åker på det? och vad är det som händer?
Ingen? ev. mätmannen.
Det som händer är att det blir en till kontrollmätning hemma hos ponnyn inom en viss tidsrymd. skulle det visa sig att hästen är över 148.0 cm så får den inte längre tävla som ponny, mätintyger blir ogiltigt.
Man kan väl säga att det är ägaren till ponnyn som "åker dit". Plötsligt är ju ponnyn ingen ponny längre och det är säkert ett straff nog. Men mätmännen straffas inte. Fast jag har för mig att det är så att om en och samma mätman upptäcks ha alldeles för många ponnyer som anses vara felaktigt mätta så kan han/hon stängas av som mätman. Tror dock aldrig att detta har hänt.
Hästhantering
Hej!
Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
Skola & Jobb Vet ej faktiskt. Det har ju varit julledigt nu så inte haft någon att fråga men ska ta det under veckan och meddela att jag inte kommer...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.