Kontrakt tråden

K

Kaffikakk

Har läst massor med olika trådar om folk som blivit blåsta eller whatever på p.g.a med eller utan kontrakt. Tänkte därför starta en ny tråd med tips på bra kontrakt och bolla lite med ideér om vad som borde och ska stå i ett kontrakt.

- Köpekontrakt
- Fodervärdskontrakt
- Hyreskontrakt
- Tillridnings - eller inridningskontrakt
- Lösdriftskontrakt

:cool:

Sv: Kontrakt tråden

Är det någon som har tips på bra kontrakt? Är på gång på att köpa en häst nämligen.

Sv: Kontrakt tråden

Det brukar finnas bra färdiga kontrakt att köpa i ridsportsbutiker eller hos Granng*rden:)

TS: Såg i en annan tråd någon som skulle skriva i kontraktet att dolda fel endast skulle gälla förutsatt att köparen fortsatte hålla hästen försäkrad (inte direkt så formulerat dock). Tyckte det var en jätte bra grej som oftast inte står med i färdigskrivna kontrakt, så den punkten kommer skrivas med nu när jag ska sälja en av mina:)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 918
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 150
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 687
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022