Kontonummer på finska

Megs

Trådstartare
Nån som kan hjälpa med översättning med vad "bankkontonummer" är på finska, samt vad finska motsvarigheten till clearingnummer är?

Tack!

Sv: Kontonummer på finska

Tilinumero är kontonummer

Vad är clearingnummer? Samma som referensnummer?

Referensnummer är viitenumero ifall det var det du sökte

Vi använder inte clearingkoder, utan det verkar som vi enbart har BIC som motsvarande.

Så tilinumero och BIC. Tilinumero ska ju omvandlas till IBAN nuförtiden

Senast ändrad:

Nån som kan hjälpa med översättning med vad "bankkontonummer" är på finska, samt vad finska motsvarigheten till clearingnummer är?

Tack!

Tror att den finska motsvarigheten är BIC. Kolla bankernas hemsidor. Tror det ska finnas omvandlare där.

Liknande trådar

Hemmet Inspirerad av en annan tråd och för att inte trådkapa blir jag lite nyfiken på vad folk har för intressanta och gärna positiva anekdoter...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 406
Senast: nejlica
·
Skola & Jobb Vet att jag såklart kan kontakta skolan bara undrar om detta är något obegripligt för fler än mig?? Jag tappar bort mig i detta med SFS...
Svar
10
· Visningar
800
Senast: Sassy
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 917
Senast: Mabuse
·
Mat I det här huset är finskt rågbröd ett måste till jul. Det finns inte att köpa här så jag brukar baka eget. Tyvärr har min surdeg gått...
Svar
4
· Visningar
662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka