Kontaminerad hage?

Pancakes

Trådstartare
Min krake står inackorderad för tillfället. Alltid nollat på träckprov sen jag köpte honom. Tanken har varit att han ska in i en flock men efter provtagning på några av de hästarna ska alla i flocken avmaskas då en del av dem låg väldigt högt. Flocken byter inte hage förrän vid invänjning på gräs som inte kommer ske än. Inget gräs finns i flockens nuvarande hage och de utfodras inte där heller. Är jag kinkig som inte vill släppa in min i flockens hage även efter att samtliga avmaskats?

Sv: Kontaminerad hage?

Det är ju inte hela världen för en häst att få lite mask, så jag tycker nog att det låter lite kinkigt. Anledningen till att din häst nollat hittills är nog för att den hör till de som är "immuna", och då spelar det ingen roll vad hans polare har. Vår isis har alltid nollat, och han har gått länge med individer som "alltid" har jämförelsevis mycket mask.

Sv: Kontaminerad hage?

Tack båda två :bow: Då kan jag släppa ihop dem utan att vara alltför nojjig.

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 061
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 764
Senast: Stereo
·
Hästvård Jag har en nybliven 3åring som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med när det kommer till hagsituationen. Han gick tidigare i...
Svar
9
· Visningar
2 391
Senast: Sleepy
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka