Jag vill inte vara den som är den, men 2,54 in i filmen tycker jag hästen t o m försöker slå sig fri från stången. Jag var inte där, så jag säger bara vad jag ser på filmen.
+ @fio Gud vad intressant!! Fast denna tråden kanske kommer ryka snart? Jag har ju alltid velat diskutera med bilder/filmer men det blir ju alltid svårt om man inte själv har något att visa (hehe) just för att jag vill veta vad folk faktiskt tycker de ser o inte.
Jag tycker Pers hand är lång ifrån oberoende o det ser lite hejsansvejsan ut (föredrar tex Gräf o Klimke) MEN jag tycker det ser betydligt trevligare ut för hästens del än mycket av världseliten om jag ska dra in @fio s jämförelse. Mindre spänt liksom, mindre press/krav från sträckt tygel o skänkel/sporre samt att hästen får göra fel utan att det ser ut att bli "kris o panik".
Men jag gissar att vi eg inte får diskutera detta på detaljnivå o att jag inte heller får lägga in en film på ngt jag gillar mindre o peka på varför? Får väl vänta tills mitt trehundrasjuttioelfte liv när jag kanske lärt mig rida på den nivån så jag kan dissekrera mig själv