konstigt!!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare spindel_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 776
S

spindel_17

hej

min gammla dam har vatt så konstig i några dagar
hon är inte som hon brukar.hon är lite matt i pälsen,och har trott att hon gått orent en dag men jag verkade inbilla mig hon är ju inte svullen elr varm.
jag skrittar bara juset nu.pga att hon stått lång tid.

och idag va det så konstigt för när jag kom ut på vägen så bara tvärstannar hon o ska vända o bara vägrar gå,jag får fram henne nåt steg ibland men nej hon ville inte.men tillslut så gick det.
hon har aldrig någonsin gjort så hmmmm.....:confused:

orolig...

Sv: konstigt!!!

Dags att kontakta veterinär?
Matt i pälsen kan ju vara vad som helst men de kan ju bli det när de får för lite vitamin i fällningstider t.ex.
Något som kan ge väldigt diffusa symptom angående hälta och så kan ju bara för att ta ett exempel vara fästingsjukdomar. Men egentligen kan det ju vara allt från normal åldersstelhet till nån skada.
Vända kan en häst ju göra av vad som helst. min unghäst gör det när nåt är lite läskigt, men det kan också vara en signal på att något är fel.

Om du är orolig tycker jag du ska ringa en veterinär och rådfråga. Att bara fråga kostar ju inget;).

Senast ändrad:
Sv: konstigt!!!

precis.
min förra ponny fick borrelia hon släpade bakbenen efter sig o såg inte pigg ut.
men jag ska sätta henne på b-vitamin nu och så ska jag prata med veterinären.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 707
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 839
Hästvård Hej. Jag har en häst som vart lite underlig i bakbenen det senaste. För ett tag sen var hon varm i vänster bakben från hasen och ner...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Sirap
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka