konstigt!!!

M

Mimmi_Kisan

hände en otroligt konstig sak idag....
min pojkvän skulle gå in på toaletten å sa till mig att jag skulle komma å titta...
då hade vår katt bajsat utanför lådan...har ALDRIG hänt tidigare...!!!!
fattar inte varför hon har gjort det nu för...har aldrig kissat utanför heller...
kan hon har gjort det för att "retas"? eller kan det vara för att hon kanske inte hann...men tycker att det inte kan vara så för hon har aldrig gjort det innan....
´har era katter gjort så någon gång?
finns det något man kan göra...eller ska man vänta å se om hon gör det fler gånger?
/jessica:confused:

Sv: konstigt!!!

Katter gör inte så för att retas.
Troligen har hon suttit på lådan med rumpan utanför och det har fallit ner på golvet.
Jag tror inte du behöver oroa dig för att det ska ske igen, iaf inte ofta.

Hur länge har ni haft henne?

Min har råkat gjort det, men då hade hon ett hårstrå som satt fast. Bajset släppte alltså inte förrän hon klivit över kanten och gick ut ur lådan. Inte hennes fel, och jag såg när det hände. Sen har hon bajsat utanför dörren till toa en gång, men det var människans fel. Svärfar hade varit på dass o stängt dörren. Klantiga jag är så van att alla vet att den ska stå öppen, så jag åkte hemifrån o var borta 6 timmar. Stackaren hade inget val... :crazy: men hon la det ju utanför dörren, så nära hon kunde komma. Lilla stumpan.

Vänta du o se om det händer igen. Förmodligen var den en olycka, hon kanske vände sig om för tidigt, för att krafsa, innan de landat ;)

Min mellankatta gör alltid sina kablar på golvet i badrummet sen hon för många år sen råkade ut för en halvsides ansiktsförlamning.
Det tog några månader innan hon var bra igen men en vag skelning kvarstår, det och kabelläggandet.

Hon blir lite billigare i drift i alla fall eftersom man spar in på sanden:crazy: :D

Prosit skrev:
hon la det ju utanför dörren, så nära hon kunde komma. Lilla stumpan.

Vår katt blev av misstag utestängd från sin låda och kissade i matfatet istället. :crazy: Lilla gumman, hon tänkte väl att det var ju "hennes" i alla fall och tog det som sista utväg!

Till trådskaparen: det är väl inte så mycket att hetsa upp sig över, förmodligen gör hon det inte igen.

O min bajsade i badkaret igår :rofl: Men hon var lös i magen, hon har gjort så förr när hon på nåt sätt ville visa mig att det var lite konstigt i magen :rofl: Sen kom jag hem från fest jättesent, och hade inte grävt lådan under kvällen heller, så hon tyckte nog att matte slarvat lite väl och inte ville gå där :angel: Kan inte skälla på henne, det var ju mitt eget fel. O egentligen är jag ju glad att hon visar mig att hon är orolig i magen, så man kan anpassa maten därefter. Nu är hon ok igen, och nästa vända var i lådan. Fyllde på en massa sand, sambon hade glömt det när han grävde på morgonen, så det var lite tunnt.
Hon gjorde en kombo- visa och protestera. :D

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 854
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
632
Senast: ufot
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama