Konstigt ljud

Mysaan

Trådstartare
Min dator har börjat susa. :crazy: På ett väldigt konstigt sätt som den inte gjort innan. Någon som vet vad det kan bero på???
 
Sv: Konstigt ljud

Susa?
Skulle ju kunna vara en fläkt som börjar bli dålig, skit som täppt igen något luftintag eller kanske hårddisken som har börjat föra lite väsen... svårt att säga exakt utan att höra ljudet :confused:
 
Sv: Konstigt ljud

öppna datorn och dammsug den invändigt.. ofast är det damm som fastnat i fläkten, kan behövas göras ren ordentligt..
 
Sv: Konstigt ljud

Dammsugning av insidan skall göras med stor försiktighet då värre generator av statisk elektricitet än en dammsugare får man leta efter :cool:
 
Sv: Konstigt ljud

exact, dammsugare ska inte vara i närheten av datorer. köpt komprimerad luft på burk och blås ur på balkongen/verandan....
 
Sv: Konstigt ljud

Var hittar man tryckluften på burk??? Jag har sån flaska på jobbet men var får man tag på det privat... Och nej det på jobbet kan jag inte ta reda på var det är köpt för det har inte mitt företag ordnat... Det är en kunds dataavdelning...
 
Sv: Konstigt ljud

förslagsvis biltema / clasohlsson, antingen i norrköping eller örebro. borde finna där någonstanns.
 
Sv: Konstigt ljud

ääh, jag har dammsugit min dator flera gånger, och den funkar fortfarande... fast visst, det finns ju alltid en risk med det.
 
Sv: Konstigt ljud

fredde skrev:
ääh, jag har dammsugit min dator flera gånger, och den funkar fortfarande... fast visst, det finns ju alltid en risk med det.

:rofl: misstänker att du blev rödhårig på kuppen?:devil: ;)
 
Sv: Konstigt ljud

så länge man dammsuger datorn med ett plastmunstycke längst ut och man har stängt av datorn så brukar det inte vara några problem.. man får bara se till att inga metalldelar från dammsugaren rör vid några metalldelar i datorn.. :)
 
Sv: Konstigt ljud

BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP. fel. plast är en prima isolator och kan lagra kopiösa mängder elektroner. pvc i speciellt, är tok-obra att ha i datorn.

sätt den på blås så kan det funka, men annars, näe.
 
Sv: Konstigt ljud

Bästa är nog en burk med luft men det verkar som att det inte finns någon påfyllningsfuktion i dom och det är tråkigt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 172
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 462
Senast: tanten
·
Hästvård Hallå, har märkt på sistone att min 18 åriga travare har börjat springa konstigt! Han blandar trav och tölt och har svårt att hålla...
2
Svar
20
· Visningar
2 318
Senast: Lobelia
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp