Konstiga svullnader..

Sar24BB66

Trådstartare
Skriver en till tråd hit :crazy: En bekants häst har fått två stora svullnader mellan frambenen, det rinner vätska från dem, och de är enorma. Stoet fick exakt samma sak förra sommaren, på exakt (!) samma tidpunkt, t.o.m. samma vecka. Hästen är hängig, ingen feber ännu, dock på gränsen; 38,3°. Har någon idéer om vad det skulle kunna vara? Tack för svar! :)

Sv: Konstiga svullnader..

Jag fick sånt på vår nordsvensk ett år, veterinären sa att det var en form av allergisk reaktion på bitande flygfän. Han fick cortison och boxvila en vecka och var sen helt återställd.

Jag fick sånt på vår nordsvensk ett år, veterinären sa att det var en form av allergisk reaktion på bitande flygfän. Han fick cortison och boxvila en vecka och var sen helt återställd.

Aha. Vi har ganska mycket kräk här, så det skulle inte förvåna mig...De tar ut veterinär om det blir värre/inte blir bättre. Tack för informationen! :)

De pratade med veterinär, som sa att det var en allergisk reaktion, precis som du Lytesout95 sa. Problem solved. :) tack för hjälpen!

Liknande trådar

Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Corax
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 806
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 334
Senast: Juli0a
·
Hästvård Jag köpte mitt sto Barka för ungefär ett år sen. Då hade jag redan ridit henne under flera år och var väl bekant med att hon haft...
Svar
16
· Visningar
2 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka