Konstiga komplimanger ni fått!

finapina

Trådstartare
Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende. En arbetskompis till mig sade efteråt: "Så synd att jag inte träffade honom. Då skulle jag ha sagt vilken fruktansvärt fin dotter han uppfostrat!" Och sedan" jag menar det verkligen" Öh, jag är 55 år...Min far 82 år...Kände mig som ett barn eller ngn som precis blivit myndig (max). Har ni fått några lustiga komplimanger?
 
En man kom fram till mig på stan och sa att jag hade så långa och bra fingrar, frågade om jag spelade piano och sa att jag verkligen verkligen borde börja göra det.
Jag var la typ 18 och hatade då att hela jag var lång och smal. Tyckte hela situationen var jättejobbig och blev superirriterad hah 😅
 
"Du rör dig som en häst" Sagt av ej hästkunnig person som inte heller visste att jag var hästintresserad.
"Det måste vara svårt att hitta killar för någon som är så stor som du" Person med annat modersmål och som inte helt greppat svenskans skillnad mellan stor och lång.
 
Full gubbe som satt mittemot mig på tunnelbanan och hängde med huvudet, och plötsligt började föra en konversation med mina lår?!...
"Oj titta såna fina lår, hej på er, var har ni varit idag då, tänka sig så fina ni är..." osv. Utan att titta upp en enda gång.

En okänd tjej som kom fram till mig på stan och klappade mig på näsan med fingret och sa att det var en väldigt fin näsa jag hade.

Min exman, när vi fortfarande var gifta, som förtroligt berättade att han faktiskt aldrig hade tyckt att jag var snygg men blivit kär ändå.

När jag hade gått hos en psykiater - en äldre herre - och hans utlåtande var att jag var fullständigt psykiskt frisk, "men du är en väldigt annorlunda person, och det tycker jag är intressant!"
(jag tänker hur många konstiga människor måste inte han ha mött i sitt yrkesliv, och så kvalar jag in som "väldigt annorlunda" - det känns ändå som en bedrift!... 😂 )

"Man blir så glad av ditt skratt som hörs så ofta här på kontoret!" - Sagt av chef på lönesamtal!... 🫢
 
Det var nog sjukgymnasten som blev väldigt fascinerad av mig och min trasiga kropp.
Hon tyckte jag hade en jättehäftig axel som liksom fastnade och hoppade till som ett kugghjul i vissa rörelser. Den började som vanligt, fastnade, knixade till lite och fortsatte normalt.
"Woooow! Gör det igen! Jag har aldrig sett något liknande. Coolt!" 😅
 
"Du rör dig som en häst" Sagt av ej hästkunnig person som inte heller visste att jag var hästintresserad.
"Det måste vara svårt att hitta killar för någon som är så stor som du" Person med annat modersmål och som inte helt greppat svenskans skillnad mellan stor och lång.
Haha har du dejtat mitt ex? :rofl: Hästkommentarspersonen alltså. Han sa en gång något i stil med "när du tittade på mig över axeln när vi sagt hejdå påminde du om en häst. På ett fint sätt". Gissar att jag slängde med håret på något vis, ingen har sagt att jag påminner om en häst annars...
 
Du har så fina tänder, får se. Personen ler uppmuntrande stort mot mig och visar upp sina egna tänder. - "Eeeh, tack" men nej tack... 🤷 Sagt av en äldre man på en bar i Spanien

En person följer efter mig på gatan, - Excuse me "You are very beautiful but you look.. also very different. Can I paint you? I am an artist.

Ville helst springa därifrån super snabbt men tackade iaf snabbt nej till att bli poträtterad. Svårt att komma på nått värre, hatar verkligen iden om att någon skulle måla av mig när jag sitter stil som nån typ fruktskål :crazy:
 
Den konstigaste "komplimangen" jag kan komma på på rak arm är att två olika personer vid separata tillfällen har sagt att de skulle vilja spela in min röst, så de kan lyssna på inspelningen på kvällen när de ska somna. Väldigt märkligt, vad svarar man på nåt sånt liksom :D
Alltså om man helt och hållet bortser från att de skulle vilja göra en inspelning känns det som en rätt fin komplimang. 😅

Hade de sagt; vilken jättefin röst du har! Hade det ju varit himla trevligt tycker jag... men folk måste alltid göra allt så jäkla fult och konstigt.
 
Innan håret började gråna och påsorna under ögonen började uppträda (ungefär vid 55 års ålder) fick jag ständigt visa leg på systemet (men du ser ju inte ut vara en dag äldre en 17 var kommentaren från kassa personalen).
 
På en fest i somras får jag höra "du ser väldigt arisk ut!" efter att ha berättat om mina finsk-samiska rötter. Uhm... okej... tack? :cautious:

Fått även höra om att jag har ett butterface. Dvs snygg kropp men jävligt osnyggt ansikte. Tack? Jag har ju iallafall en snygg kropp...:meh:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 746
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
8 376
Senast: Lipperta
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 069
Senast: As_Vegas
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt – jag tänker ofta att jag skulle vilja skriva och har tusen idéer i skallen, men när jag väl får tid och möjlighet...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp