Konstiga katter! :D

W

Weathergirl

Hejsan!
Vill bara kolla vilka som har konstiga kissar. ^^
Själv har jag två bedårande abessinier <3 (får gå ute också, of course!)
Men det konstiga är att de äter:
Sparris (they love it!), gröna bönor, godis, glass, chips, sockerkaka, kakor i allmänhet, oliver, och en massa annat!

Visst, de äter vanlig kattmat också, och såklart så älskar de ju också saker som kyckling, grädde och allt annat sånt som katter älskar. Haha.

Aja, lite kul att höra bara. ^^

Sv: Konstiga katter! :D

Min fd kombos katt älskade kikärter. Mina föräldrars katt hatar burkmat, det enda som duger är torrfoder eller familjens rester från middagen...

Min lilla galna katt äter ändast sin burkmat om man sitter bredvid och klappar henne. Om man går, så går även hon :crazy:
Ändå så stryker hon sig alltid runt allas ben och jamar så fort man kommer in i köket och ber efter mat.

Min katt dricker ALLTID från kranen. Hon har gjort så i 11 år och har aldrig förstått grejen med att dricka ur en skål... :rofl:
När hon är törstig kommer hon till en och "visar vägen" till kranen i tvättstugan. Där hoppar hon upp på diskbänken och väntar på att man ska vrida på kranen. Sedan dricker hon inte förrän man har gått igen!
Om hon ändå kunde lära sig att stänga kranen själv i allla fall... :d

I matväg är hon ganska kräsen. Hon äter alltid Iams torrfoder, en gång köpte vi Willys torrfoder för att den vanliga maten var slut, men hon vägrade äta den. Hon tycker om ostbågar men det är kanske inte så konstigt, ost och salt: gott!

Senast ändrad av en moderator:

Vet en kisse som fullkomligen älskar badkläder med klordoft.Han blir fullkomligt galen och ligger och rullar i badräkten, spinner och dreglar samtidigt.:rofl:

Min katt dricker ALLTID från kranen. Hon har gjort så i 11 år och har aldrig förstått grejen med att dricka ur en skål... :rofl:
När hon är törstig kommer hon till en och "visar vägen" till kranen i tvättstugan. Där hoppar hon upp på diskbänken och väntar på att man ska vrida på kranen. Sedan dricker hon inte förrän man har gått igen!
Om hon ändå kunde lära sig att stänga kranen själv i allla fall... :d

I matväg är hon ganska kräsen. Hon äter alltid Iams torrfoder, en gång köpte vi Willys torrfoder för att den vanliga maten var slut, men hon vägrade äta den. Hon tycker om ostbågar men det är kanske inte så konstigt, ost och salt: gott!

Molly gör exakt likadant! Hon vägrar att dricka ur skål, alltid ur kran! Ibland så lyfter hon även upp den där brunnslocket i duschen och dricker det äckliga vattnet där. :banana:

Vi hade en katt förut som var helt tokig i majs (från burk), och jag vet en annan katt som älskade champinjoner...
Missen vi har nu har nog inte alltför konstiga vanor... fast han åt risgrynsgröt i julas! Och sötsaker (godis, glass, ostbågar, choklad) får man se till att hålla honom borta från...

Vi hade en katt förut som var helt tokig i majs (från burk), och jag vet en annan katt som älskade champinjoner...
Missen vi har nu har nog inte alltför konstiga vanor... fast han åt risgrynsgröt i julas! Och sötsaker (godis, glass, ostbågar, choklad) får man se till att hålla honom borta från...

Jag har hört att katter inte kan känna söta smaker, och att de därför inte tycker om godis.
Men tydligen är det fel! :angel:

Vår kattmamma älskade sourcream&onion-chips (men bara Estrellas!), gurka och melon. Hon drack också helst ur vattenkranen, och dessutom ville hon gärna äta sin torrmat ur handen.

Lillskruttan drack ofta te med mig när hon var mindre. Jag drack ur koppen, hon drack ur skeden. Det händer inte lika ofta nuförtiden, men ibland har vi små tea parties tillsammans. :)

Jag har hört att katter inte kan känna söta smaker, och att de därför inte tycker om godis.
Men tydligen är det fel! :angel:

Ja, helt fel! :D Annars har då iaf inte jag ngn vettig förklaring på varför jag måste gömma godispåsen :cool: choklad verkar dock vara godast...

Liknande trådar

Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 499
Senast: Marvin
·
Katthälsa Nu har vår ena katt, Norsk Skogkatt, blivit allvarligt sjuk. Vi åkte in med henne till djursjukhuset tidigare idag, men jag undrar om...
2
Svar
25
· Visningar
10 358
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar