Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, den här drömmen var verkligen konstigI natt har jag varit uppfödare på en pytteliten gård i typ småland/skåne. Mögel och bråte överallt och det var tungt och jävligt och mörkt och hemskt.
Födde upp falabellor som skulle bli assistansponnys, och av någon anledning envisades jag med att ha dem uppe på en höskulle för att det kunde komma folk och sno mina falabellor. Så varje natt bar jag upp dem för en ranglig stege upp dit.
Sen fick jag ett samtal med klagomål. Personen hade köpt en falabella och ville reklamera den för den kunde inte sitta vid passagerarsätet i hennes bil och den kunde inte följa med in på pyttesmå offentliga toaletter. Jag löste det genom att ta tillbaka falabellan, såga av magpartiet och sy ihop så det bara var rumpa som övergick direkt i hals. Den här kortade versionen av assistansfalabella fick hon prova och blev förtjust. Eftersom den inte hade mage behövde den ingen mat och bajsade inte heller så det var toppen på alla sätt och vis tyckte hon.
Sen ville alla i hela världen ha mina kortade assistansfalabellor, och jag kortade falabellor på löpande band och blev stenrik Så jag köpte en lyxgård som var gigantisk med kristallkronor i stallet. Sen kom jag på något vis på att kristallkronorna inte var äkta kristall och reklamerade hela gården och flyttade tillbaka till min mögelgård.
Helt slut efter nattens drömmar. Ännu en gång på temat att någon ockuperar delar av min egendom, hade varit intressant att höra en experts tolkning på att detta återkommer då och då i olika varianter. Men misstänker att det har med integritet och gränssättning att göra, och att min hjärna vill säga något i stil med att jag ibland ännu viker ner mig för mycket till förmån för andra i privatlivet.
Denna gång kom jag ut i stallet en morgon och hittade en annan häst och ett föl i boxen där min nordsvensk bor. Samt tre andra okända hästar utplacerade i resten av stallet. Mina andra två stod kvar i rätt boxar men stackars nordsvensken var dumpad helt ensam i hagen utanför och såg olycklig ut.
Till hästarna/ponnyerna visade det sig höra en liten tjej i kanske tretton fjortonårsåldern. Även ett antal av hennes kompisar var med + hennes korkade pappa. De hade ingen stallplats och hade då själva bestämt att jag hade plats eller skulle kunna göra plats för hela deras hästflock genom att slänga ut en av mina hästar. Detta tyckte inte bara tjejen och hennes kompisar utan även den dumme pappan argumenterade för att detta var helt rimligt. Jag var jättearg (det var ändå ganska rimligt) och förklarade att jag var allra argast över att de bara kastat ut en av mina hästar ensam i en hage.
Och trots att jag tänkte att jag var arg i drömmen så känner jag att det inte motsvarar hur arg jag hade varit om detta hade hänt i verkligheten. Ibland är jag ganska bra på att resonera under drömmen och tänka mig fram till att nej det här är ju för dumt och ologiskt, det måste vara en dröm. Men stallockupationen var så intensiv och kändes så verklig så i morse när jag kom ut i stallet var det en viss lättnad att allt såg ut som vanligt, inga objudna gäster.
Att du, genom att lyckades cykla i det smala utrymmet, klarar av det nästan omöjliga?Drömde inatt att jag pluggade och vi skulle ha föreläsningar i två olika byggnader. Där var också polisen som hade föreläsningar. Vi fick hela tiden byta byggnad och av någon anledning hade jag massor av saker med mig så jag låg alltid efter alla andra. Men när jag precis kom fram till den nya föreläsningssalen då behövde vi byta tillbaka igen till den andra byggnaden. Så vi sprang mer eller mindre hela tiden mellan dessa två byggnader. Varje gång jag höll på att plocka ihop mina saker så kom det massa poliser och röt att jag måste skynda mig.
Drömmen slutade i att jag var på en cykeltur, nerför en jättebrant backe där jag knappt kunde bromsa. Långt ner i backen låg det två barn med huvudena mot varandra och bara en smal springa att navigera igenom cykeln mellan. Det stod massor av människor på båda sidor vägen och hetsade att jag måste ta mig igenom den utan att skada barnen. När jag lyckades utbröt det ett väldigt jubel. Sen vaknade jag. Undrar vad min hjärna försöker säga mig egentligen??? Kände mig iallafall som överkörd av en traktor ungefär när jag vaknade och inte alls utvilad.
Att du, genom att lyckades cykla i det smala utrymmet, klarar av det nästan omöjliga?
Det är ju bra att slippa betalaPrecis innan jag vaknade drömde jag att jag, mamma o pappa var ute o åkte bil, de skulle på nåt jippo och lämnade av mig på stan, träffade en person som sa att jag var i Lübeck och guidade mig till nåt matställe, där frågade jag efter nåt vegetariskt och fick apfelstrüdel, sen skulle jag betala men då vaknade jag.
Slemmögel är fantastiska!Jag drömde att jag var ett toxiskt slemmögel som råkade ut för samma utsläpp som ninja turtles och därför uppnått ett visst mått av självtänkande.
Så jag oozade runt i chernobyl och åt radioaktitet och skickade ut små tentakler.
Halvvaknade vid något tillfälle och tänkte att 'jaha, är det så här det känns atr vara ett toxiskt slemmögel' innan jag somnade om.