Konstig hoppstil?

J

Jo_hanna

Hello.
Jag rider en häst som hoppar högt och långt. Han gör så fast jag gör förhållningar samtidigt som skänkeln ger stöd. Han har en lugn trav före och efter hindret. Han är lite klumpig, men inte så det märks i hoppningen. Och ibland hoppar han helt normalt. Vad ska jag göra?

Sv: Konstig hoppstil?

hej. jag tycker att du borde fortsätta att hoppa han på det sättdu har gjort så att han får vänja sig , så att han hittar sítt egna sätt att lungt ta sig över hindret.
Lycka till!

Sv: Konstig hoppstil?

Hur gammal är hästen? Använder du markbom till hindret?

Du kan ju alltid lägga en galoppbom så att hästen får hjälp med att hoppa av på rätt ställe (se bara till att den ligger på ett bra avstånd ifrån hindret). Och har du ingen markbom framför hindret ska du naturligtvis lägga ut en sådan, så att hästen får hjälp med att taxera.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 687
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 062
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka