Konster...

S

skogsbo

Jag vet att det finns massa sånna här trådar.
vad kan era hundar för konster ? ;)
Och hur lär man dom?
Te.x gå fot ? stanna ?
Förstår inte hur folk lyckas :eek:

tacksam för svar :D
 
Sv: Konster...

Gå på kurs :D
Där kan dom lära ut de mest grundläggande du behöver lära din hund...trixen kommer av sig själv, min lilla hund kan dansa o "give me five"..men det är såt han gjort av bara farten och jag har bara förstärkt det med kommandon o godis :D
 
Sv: Konster...

Min hund kan utöver allmänlydanden:

Tass/ give me five, high five, rulla, skämmas, sitta på bakbenen med framtassarna i luften, gå slalom mellan benen, bli "skjuten" och dö, samt paradnumret; bli skjuten, rulla runt och sedan dö. (Riktig filmstjärnedöd)

Har lyckats träna in detta med en ovärdelig hjälp av ölkorv. ;)
 
Sv: Konster...

Min hund kan inte så många trix än utöver grundlydnad & tävlingslydnad(LK1), men han kan:
Buga
Vandra(på två ben)
Snurra
Dansa(kombination av vandra & snurra)
"Heffa"(hugga i luften)

Jag har lärt in buga & heffa med klicker, det har gått snabbast & är mest befäst. Resten är inlärt med godis & beröm.
Håller på med backa & skämmas. Men mest krut läggs på lydnadsträningen då vi ska tävla snart:D

Gå kurs är nog det enklaste, läs böcker eller ta hjälp av duktiga människor.
 
Sv: Konster...

okej vad kul :)
Men jag tänkte mest på hur man ska lyckas få hunden att gå fot ? :D
kul o veta alla andra svar o vad era hundar kan också :)
Blir nog inga kurser nu kan jag tänka mej :p

Vad har du för hund då ? :D
 
Sv: Konster...

Fot kan man ju lära in på olika sätt. Jag har lärt in med godis, jag uppmuntrar hunden att följa med & vara nära, gärna med ögonkontakt (som man tränar separat innan).
När hunden går rätt så får den godis & kanske leka lite. Jag lägger inte in något kommando förrän hunden hänger med bra & verkar ha fattat vad det handlar om. Jag började träna själva fotgåendet, sen la jag in sättande vid halterna.
Hm, vet inte hur jag ska förklara det bättre, är nog andra som har lärt in det på ett mycket bättre sätt & dessutom bättre på att förklara:D

Jag har fö en pinscher på 3,5år.
Vad har du för hund?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 475
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 804
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 081
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp