JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Konstaterat fall av EHV-1
Det är
länsstyrelsen i Västernorrlands län som meddelar att det i veckan konstaterats EHV-1 hos en häst i Sundsvalls kommun. Det är oklart vilken form av EHV-1 det rör sig om, men stallet har fått isoleringsrekommendationer.
Moderator
Hästnyheter
Nu finns ett fall av den anmälningspliktiga sjukdomen EHV-1 hos en häst i Nyköpings kommun.
Hästnyheter
Två bekräftade fall av EHV-1 har konstaterats i länet och hästägare bör vara extra uppmärksamma på symtom och hygienrutiner för att...
Hästnyheter
Två fall av EHV-1 har upptäckts i Jämtland den senaste veckan. Nu uppmanar länsstyrelsen hästägare att vara extra observanta på...
Hästnyheter
Smittorna avlöser varandra så här års - just nu misstänks flera stall ha fått in EHV-1 och kvarka. I Stockholm har man konstaterat den...
Uppdateringstråd 31
Övr. Hund Om alla bara hade koll på det hade det varit betydligt färre olyckor och tjuvparningar!
Malibu_Stacy
21 minuter sedan
Svar: 1 079
Visningar: 62 762
Hund
Akvarietråden V
Övr. Djur Skulle så gärna ha en tjusig kampfiskhane i ena kuben jag har hemma nu. Mest för att det är det roligaste jag kan komma på att sätta där...
Red_Chili
26 minuter sedan
Svar: 1 323
Visningar: 39 022
Djur
Valp 2025
Övr. Hund Valpen är hemma ❤️ Gått bra hittills, katten är lite skeptisk men ändå nyfiken på sin lillebror.
Luzzan
38 minuter sedan
Svar: 730
Visningar: 51 220
Hund
Uppdateringstråd #2
Gnägg Idag var känslan mycket bättre på banan, hade fokus på att inte tappa kroppskontrollen när Elsa tappar balansen och trycker in utan...
EZMK
5 minuter sedan
GHS - dagens dressyr.
Dressyr Jag trodde diskussionen om att stå stilla vid utrustningskontrollen var helt frikopplad från specifikt tillfälle, förlåt om jag bidrag...
the_connemara
31 minuter sedan
Svar: 467
Visningar: 22 947
Grenar
Bildtråd
Gnägg Er så glad for galoppen begynner å komme på ungponnien. Har ventet så lenge på dette, med masse skader og sykdom. Enda lang vei å gå...
MimmiNO
50 minuter sedan