Könsmogen

vicsan

Trådstartare
Vår lilla Ds-kille blir snart 6 månader. Han har sista dagarna börjat kissa mer, blivit lite rastlös, tvättar snoppen oftare och lyssnar sämre på mig ute. I närheten av vårt hem finns en löptik. Han har försökt gå till henne. Jag undrar när hanarna brukar bli könsmogna?

Sv: Könsmogen

DSG Dansk-svensk Gårdshund är det jag har. G:et kom bort i mitt första inlägg.

Sv: Könsmogen

Vår lilla Ds-kille blir snart 6 månader. Han har sista dagarna börjat kissa mer, blivit lite rastlös, tvättar snoppen oftare och lyssnar sämre på mig ute. I närheten av vårt hem finns en löptik. Han har försökt gå till henne. Jag undrar när hanarna brukar bli könsmogna?

Jag hade en arbetskollega vars 5 månaders hane parade en tik (tjuvparning :crazy: ) så håll koll på skrutten, det kanske är dags för honom att bli könsmogen!

Liknande trådar

Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor... 2
Svar
34
· Visningar
5 210
Senast: Sel
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 103
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025