Könsmogen - markerar inomhus

pepp

Trådstartare
Ja, nu har det jag fruktade börja hända;
Totte har börjat markera inomhus :eek: :eek: och jag blir galen!

Han gör det aldrig hemma och skulle nog inte ens tänka tanken. Det är på jobbet det händer, mot vad han nu kan hitta.
Grejen är den att det är inte alltid jag märker att han gör det, kommer jag på honom - vilket har hänt 2ggr så får han ju bannor såklart. Men finns det nåt jag kan göra när jag missat honom?

Fick "såklart" tipset om att mula honom i kisset och skälla på honom, en tant hade gjort det med sin katt och den kissade aldrig mer inne :crazy: Men jag är inte så pepp på den metoden.

Han är givetvis alltid rastat inna vi går in på ställena.

Sv: Könsmogen - markerar inomhus

Har typ samma problem. Min lille elvis kissar ibland inne i andra hem där det finns hundar. Inte så roligt...

Timing är det viktiga, man måste säga till i exakt rätt ögonblick dvs nästan innan själva kissandet börjar. Vår BC fick efter flera år för sig att börja markera när jag hade med honom på jobbet. Det tog några dar att komma på vid rätt tillfälle men sen räckte det med en tillsägelse (men kollegan höll på att trilla av stolen:rofl:).
PL

Fick "såklart" tipset om att mula honom i kisset och skälla på honom, en tant hade gjort det med sin katt och den kissade aldrig mer inne :crazy: Men jag är inte så pepp på den metoden.

Så har jag gjort, inte mulat ner men dragit fram honom dit med nosen næra. Tog 2 gånger sedan har han aldrig kissat inne efter det.
Vissa sæger att det ær dåligt eller inte funkar har funkade det utmærkt i alla fall och hunden har inga skador av det precis :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Svartkatt
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 884
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 543
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka