Könsbestämning kattunge 12 v

Röjarralf

Trådstartare
Hej!
Vi köpte en kattunge igår som säljarna sa var en hona, men när vi (amatörer) kollar så tycker vi att det ser ut som en hane. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa oss med detta?

Bifogade filer

• B23A1C87-45C1-4470-81A2-1E38B553B6F8.webp
    B23A1C87-45C1-4470-81A2-1E38B553B6F8.webp
    168,1 KB · Visningar: 266
Jag tror också att det är en hane. Prova att trycka lite runt könsöppningen så ser du om det kommer fram någon liten snopp, eller om det är en lodrät springa. Det finns individuella utseendevariationer, men med ett så stort avstånd mellan anus&kön är det mest sannolikt en hane.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 610
Senast: MissFideli
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 607
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 701
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama