Tvättade mig sjukt noga, även om så inte var anvisat. Har dålig erfarenhet med infektioner.
Man skulle ta en hiskelig dos av Alvedon och Ipren vilket jag följde till punkt och pricka. Kommer för övrigt inte ihåg vad som stod.
På lappen jag fått står det följande:
Förberedelser inför operation:
Mat och dryck
Efter kl 24:00 får du inte äta någonting
Om du har operationstid efter kl 12:00 får du äta en lätt frukost senast kl 6:00
Fram till 2 timmar innan du ska infinna dig på sjukhuset får du dricka endast klara drycker: vatten, kaffe eller te utan mjölk (gärna med socker i).
Det är viktigt att du följer fastereglerna eftersom kvarvarande fast föda i magsäcken kan ge upphov till allvarliga komplikationer och din operation kan bli struken.
Duschinstruktioner inför din operation
Kvällen före operation
Tvätta hela kroppen med flytande tvåg
ta på dig rena kläder
lägg dig i en renbäddad säng
operationsdagens morgon
tvätta hela kroppen med flytande tvål.
skölj av kroppen och upprepa tvättningen en gång till.
tvätta håret.
Observera att du inte får smörja in dig med hudkräm
ta på rena kläder
Läkemedel
Ta 3 tabletter Panodil eller Alvedon à 500 mg och 1 tablett Ipren eller Ibumetin à 400 mg cirka 2 timmar innan du kommer till sjukhuset. Detta är en specialdos inför operation som ger effekt under och första tiden efter operation.
Använder du läkemedel som innehåller acetylsalicylsyra, t ex trombyl eller magnecyl, ska du sluta med dessa tre dagar innan operationen. du kan sedan återuppta medicinieringen igen dagen efter operationen.
Övrida läkemedel, exempelvis p-piller, läkemedel för hjärta, kärl, blodtryck, kärlkramp, astma eller epliepsi tar du som vanligt på operationsdagens morgon.
...... mina anvisningar får det att låta som att jag ska söva och operera ut en massa organ typ...